Impresivno. Google kaže da se Hrvati restrikcija pridržavaju iznimno ozbiljno, koliko i Nijemci

Google podatke vadi prema kretanju mobitela i uspoređuje ih s prethodnim razdobljima

Google je objavio istraživanje koje pokazuje kako se kretanje građana različitih država promijenilo tijekom krize izazvane pandemijom koronavirusa u usporedbi s normalnim vremenima. Rezultati za Hrvatsku prikazani su na temelju podataka o mobilnosti hrvatskih građana zaključno s 29. ožujka, i pokazuju da su Hrvati mjere za suzbijanje širenja koronavirusa počeli shvaćati shvatili prilično ozbiljno.

Izvještaj pokazuje kako se dužina boravka na različitim mjestima promijenila u usporedbi s prosjekom iz razdoblja od 3. siječnja do 6. veljače ove godine, kada smo epidemiju koronavirusa još uvijek gledali preko granica.

Naravno, Google je za ove izračune mogao koristiti podatke samo onih korisnika koji su na mobitelima imali uključene usluge praćenja lokacije. Zbog toga uz prikaz podataka dolazi napomena kako ovi uzorci ne moraju biti reprezentativni za širu populaciju. Čitavo istraživanje dostupno je ovdje, dok se podatke samo za Hrvatsku može pronaći tu.

Puno manje obilazimo kafiće i šoping-centre

Kao što se vidi na prvom grafu, koji otkriva koliko su građani odlazili i zadržavali se na mjestima poput restorana, kafića, šoping-centara, muzeja, knjižnica, kina i sličnih ustanova, posjet takvim mjestima opao je za čak 82 posto. Sudeći prema podacima koje je objavio Google, Hrvati su smanjili i odlazak u nabavu namirnica i lijekova. Naime, obilazak dućana u kojima se prodaje hrana, tržnica, ljekarni i sličnih prodavaonica pao je za 57 posto.

Google COVID-19 Community Mobility Report

Građani manje odlaze i u parkove, pa je u toj kategoriji zabilježen pad 45 posto u odnosu na razdoblje početkom godine. Dolazak i boravak na postajama javnog prijevoza pao je za čak 74 posto. Manje se odlazi i na posao, pa je ta kategorija mobilnosti u padu od 50 posto. S obzirom na prethodne podatke, sasvim je logično da je porast zabilježen samo u kategoriji u kojoj se mjeri boravak u stanovima i kućama, i to za 15 posto.

Google COVID-19 Community Mobility Report

Pad je najveći u Zagorju

Osim za čitavu državu, Google je podatke o mobilnosti prikazao i za svaku županiju posebno. U oči upada da su obilazak restorana i šoping-centara najviše smanjili Zagorci, pa je u toj kategoriji pad najveći u Krapinsko-zagorskoj županiji, 87 posto. Najmanje su se disciplinirali stanovnici Ličko-senjske županije, gdje je pad u ovoj kategoriji 74 73 posto, te Istrani sa 74 posto.

U Međimurju očito najmanje odlaze u nabavu osnovnih potrepština, pa je ondje zabilježen pad od 64 posto u toj kategoriji. Najmanji broj ljudi se o obilaska trgovina i ljekarni odrekao u Vukovarsko-srijemskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji, gdje je pad 52 posto.

U parkove su najviše prestali odlaziti stanovnici Zagrebačke županije, gdje je zabilježen pad od 64 posto. U ovoj je kategoriji veliki pad zabilježen u većini sjevernih županija, dok parkove još uvijek ne zaobilaze stanovnici Šibensko-kninske županije, pa je pad ondje svega 12 posto.

Najsličniji smo Nijemcima

S obzirom na pad od 19 posto u Zadarskoj, 29 posto u Dubrovačko-neretvanskoj i 33 posto u Splitsko-dalmatinskoj županiji, čini se kako lijepo vrijeme ima najveći utjecaj na stopu pada mobilnosti u ovoj kategoriji.

Osim za Hrvatsku, Google je podatke izvukao za veći broj europskih država. Iznenađenje možda predstavlja činjenica da su po pitanju pada mobilnosti hrvatski brojevi daleko sličniji njemačkim, nego onima susjednih zemalja koje obično doživljavamo mentalitetom bližima sebi. Slovenija i Italija imaju veće padove od Hrvatske u svim kategorijama, očito zbog toga što je u tim zemljama zaraza uzela daleko više maha.

Najmanji pad mobilnosti zabilježen je u Švedskoj, koja je među rijetkim državama pogođenim koronavirusom bez značajnih ograničenja kretanja.