Japanci spas od paklenih vrućina našli u ovim jaknama. Zabundaju se pa se rashlade

Jaknu s ugrađenom ventilacijom razvijali su godinama

Toru Ichigaya (L), an employee of Japanese power-saving goods venture "Kuchofuku", displays an air-conditioned jacket which has cooling fans on its back, at the Heat Solutions exhibition in Tokyo on July 23, 2015. Temperatures climbed over 35 degree Celsius in the Tokyo metropolitan area following the conclusion of the rainy season. AFP PHOTO / Yoshikazu TSUNO (Photo by YOSHIKAZU TSUNO / AFP)
FOTO: AFP

Nesnosne vrućine s kojima se ovih dana suočava dobar dio svijeta posebno teško padaju radnicima na otvorenom. Međutim, Japanci su tom problemu doskočili specijalnim odjevnim predmetom za hlađenje. Radi se o laganoj jakni koja ima ugrađena dva mini ventilatora u predjelu donjeg dijela leđa, piše The Guardian.

Budući da unutar jakne tako dolazi do cirkuliranja zraka, onima koji je nose i najvrući dani postaju podnošljivi. Jaknu je kreirao bivši Sonyjev inženjer, Hiroshi Ichigaya. Inspiraciju je pronašao dok je putovao kroz jugoistočnu Aziju 1988. godine.

Budući da su se gradovi u cijeloj toj regiji ubrzano razvijali, Ichigaya je shvatio da će klimatizacijski sustavi koji se ugrađuju u sve nove zgrade dovesti do ogromnog povećanja potrošnje energije, što će zauzvrat pridonijeti globalnom zatopljenju.

Kako se jakna razvijala

Njegovo rješenje bio je energetski učinkovit individualni sustav hlađenja u obliku navijačke jakne, koji je stavio na tržište 2004. putem novoosnovane tvrtke Kuchofuku, što doslovno znači “klimatizirana odjeća”. No, prvi modeli imali su baterije kratkog vijeka i povremene kvarove. Ponovno lansirane 2009., jakne su postupno privlačile poklonike, a na kraju su i druge tvrtke počele stvarati vlastite verzije.

Proizvođač alata Makita izdao je 2015. godine svoju prvu inačicu jakne s ventilatorom. “Budući da smo proizvođači alata, dosta naših kupaca su stolari, građevinari, farmeri – ljudi koji rade vani na vrućini”, rekao je Daisuke Seiki, pomoćnik upravitelja Makitinog odjela za opće poslove.

“Ne objavljujemo podatke o prodaji pojedinačnih proizvoda, ali ekstremne temperature u posljednjih nekoliko godina zasigurno su potaknule potražnju”, kazao je.

Rashladne kapuljače, kombinezoni…

Kao i druge tvrtke u sektoru, Makita sada ima široku paletu modela na tržištu, opremljenih posebnim baterijama koje omogućavaju rad ventilatora dulji od 60 sati, i to na energetski najučinkovitijim postavkama.

Među ostalim, kupci sada mogu birati i jaknu s rashladnom kapuljačom, a postoje i kombinezoni za one koji žele rashladiti i noge.

U Japanu je popularan i Reon Pocket, prijenosni klima uređaj manji od mobitela, koji se drži ispod odjeće i hladi određeni dio tijela. Naravno, kao pravi klima uređaj, zimi može grijati.