Legendarni National Geographic otpustio svoje posljednje autore, sad će pisati samo freelanceri

Časopis iduće godine nestaje i s kioska

TO GO WITH AFP STORY: AFPLifestyle-US-media sched-FEATURE 
This 04 April, 2006 photo illustration shows copies of National Geographic magazine in several languages. In 1995, National Geographic began publishing in Japanese, its first local language edition. The magazine is now published in thirty (30) different language editions around the world, including: English on a worldwide basis, Bulgarian, Chinese, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Finnish, French, German, Greek, Hebrew, Hungarian, Indonesian, Italian, Japanese, Korean, Norwegian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Slovenian, Spanish, Swedish, and Turkish.  AFP PHOTO/Karen BLEIER (Photo by KAREN BLEIER / AFP)
FOTO: AFP

Časopis National Geographic, nakon više od stoljeća izlaženja, navodno je jučer otpustio posljednjeg od svojih autora. Časopis, koji je prvi puta izašao 1888. godine, donosio je čitateljima najbolje iz znanosti i svijeta prirode u svom legendarnom mjesečniku sa žutim obrubom na naslovnici, sljedeće godine nestaje i s kioska, objavio je The Washington Post.

Prema izvješćima i tvitovima članova uredništva, časopis je otpustio 19 autora. Ova su otpuštanja druga runda smanjenja broja radnih mjesta, kao dio mjera za smanjenje troškova koje je donijela matična kuća časopisa, Disney.

Publikacija je doživjela niz uredničkih promjena izazvanih vlasničkim promjenama od 2015. godine, uključujući micanje šest vrhunskih urednika u rujnu, piše The Guardian.

Utjecaj na kvalitetu

Ukidanje radnih mjesta utjecalo je na ugovore časopisa s fotografima koji su pridonijeli zadivljujućim nastojanjima vizualnog pripovijedanja. Prema The Washington Postu, časopis će sada zapošljavati slobodne pisce koji će uz pomoć preostalih urednika stvarati nove brojeve.

U izjavi za CNN, rečeno je da urednički i autorski potres neće utjecati na kvalitetu njihovih mjesečnih publikacija, samo će dati veću fleksibilnost da ispričaju priče i upoznaju svoju publiku koja se nalazi na njihovim različitim platformama.

“Svaka insinuacija da će promjene negativno utjecati na časopis i kvalitetu pripovijedanja, jednostavno je netočna”, rečeno je u izjavi.