Mehaničari upozorili na najopasnije pogreške vlasnika automobila: 'Kad vam nepravilno postavljen tepih blokira kočnicu...'

Redoviti servis uvijek je jeftiniji od popravka automobila

FOTO: Ivica Galovic / PIXSELL

Automobil će za većinu ljudi biti jedna od najskupljih i najvažnijih investicija u životu, no mnogi od nas vozilima ne pridaju dovoljno pažnje, posebno kada je riječ o održavanju.

Prečesto, kaže za Huffington Post automehaničarka Bogi Lateiner, ljudi neredovitim održavanjem stvaraju potencijalne opasnosti i skupe kvarove. Otkrila je zato najveće greške koje vlasnici vozila rade, a koje ona izbjegava činiti.

Zanemarivanje redovitog servisa

Od svih pogrešaka koje vidi, Lateiner je istaknula da je ignoriranje redovitog servisiranja najčešća. “Misle da to nije velika stvar i da će se time kasnije pozabaviti. A u stvarnosti je preventivno održavanje uvijek jeftinije od popravka”, kaže stručnjakinja.

Ono što ona nikada ne zanemaruje jest redovita zamjena ulja.

Podsjetnici za održavanje vozila

Govoreći o izmjenama ulja, Robin Reneau, vlasnica i vodeća tehničarka tvrtke Georgia Auto Solutions u Conyersu u Georgiji, rekla je da se nikada ne bi oslanjala na naljepnicu s podsjetnikom za promjenu ulja kako bi odredila kada ulje treba promijeniti.

“Možda nećete uvijek voziti istu kilometražu unutar preporučenog intervala izmjene ulja, što dovodi do prerane ili zakašnjele izmjene ulja”, pojasnila je. Promjenjivost uvjeta vožnje također može učiniti ove generičke podsjetnike nepouzdanima.

“Čimbenici kao što su česta kratka putovanja ili vožnja na ekstremnim temperaturama mogu ubrzati degradaciju ulja, zahtijevajući češće izmjene nego što je navedeno na naljepnici”, rekla je i dodala da s vremenom istrošenost motora može različito utjecati na performanse ulja, zahtijevajući promjenu ranije nego što je predviđeno. Umjesto toga, Reneau na svom automobilu provjerava razinu i stanje ulja kako bi pratila potrošnju i odredila kada ga treba promijeniti.

Upitni rezervni dijelovi

Originalne dijelove opreme posebno je dizajnirao proizvođač automobila za vaše vozilo, dok rezervne dijelove mogu proizvoditi i druge tvrtke, i oni su obično jeftiniji.

Grace Claudio, glavna tehničarka za BMW Manhattan sa sjedištem u New Yorku, kaže za HuffPost da bi trebalo izbjegavati koristiti neoriginalne rezervne dijelove jer oni dugoročno koštaju više od originalnih. Kao primjer je dala akumulatore. ”Automobil ponekad ne registrira novu bateriju tako da i dalje misli da ima neispravnu, zbog čega neće ispravno raditi”, pojasnila je.

Uporaba pogrešnih tekućina

Automobili su programirani za rad s određenim vrstama tekućina, a Lateiner je pojasnila da bi se vlasnici automobila uvijek trebali držati onih koje proizvođač preporučuje. “To vrijedi za rashladnu tekućinu, ulje i vrstu goriva koje koristite”, rekla je.

Lateiner posebno ističe da je viđala europske automobile s čudnim simptomima koji su nestali nakon što im je ulje zamijenjeno ispravnim.

Proizvodi iz slobodne prodaje

Lateiner upozorava vlasnike automobila i da ne koriste proizvode koji obećavaju zaustavljanje curenja motornog ulja, rashladne tekućine, tekućine za servo upravljač i one za krpanje probušenih guma.

“To su sve samo flasteri. To je u najboljem slučaju privremeno rješenje i vrlo, vrlo često, završi uzrokujući više štete nego koristi. Krpanje guma napravit će potpuni nered na ratkapi, a vulkanizer će vas mrziti”, poručila je.

Oprezno s gumenim tepisima

Grace Claudio otkrila je da se susreće i s većim brojem klijenata koji na pod s vozačeve strane stavljaju bilo kakve gumene podne prostirke, koje pritom ne postave pravilno pa su one prava opasnost.

“Tepih će na vozačevoj strani zapeti za papučici gasa i onda ne možete zaustaviti automobil, ili će zapeti iza kočnice i neće moći kočiti”, primijetila je. Umjesto toga, preporučuje da pažljivo i odaberete onu podnu prostirku koja savršeno pristaje oko papučice gasa i kočnice.

Svjetla upozorenja u automobilu

Današnji su automobili posebno dizajnirani da sami ispravljaju mnoge stvari, ističe Lateiner, no kada se automobili više ne mogu sami prilagođavati problemima, interni kodovi će uključiti svjetlo upozorenja kako bi upozorili vozača.

“To je jedini način na koji nam automobil može reći da nešto nije u redu, prije nego što kvar postane toliko ozbiljan da morate zaustaviti vozilo pored ceste. Slušajte svoje automobile kada vam svjetla upozorenja nešto govore”, poručila je. Ako vam se na autu upali svjetlo upozorenja, trebali biste pogledati što to znači u priručniku za upotrebu, jer neka svjetla mogu ukazivati na probleme koje možete sami riješiti.

Nove, umjesto rabljenih guma

Još jedna pogreška vlasnika automobila na koju mehaničarke upozoravaju jest i zamjena starih guma rabljenim gumama. Grace Claudio kaže da je više puta svjedočila kako prodavači rabljenih guma kupcima daju gumu koja nije odgovarajuće veličine ili ima neke defekte.

Savjetuje da se posebno pripazi na gume koje izgledaju kao da pucaju ili imaju istrošeni gazni sloj na unutarnjim i vanjskim dijelovima. Čak i ako rabljena guma izgleda normalno, njezina starost može predstavljati opasnost.

Kako provjeriti gume?

Proizvođači guma poput Michelina preporučuju zamjenu guma najkasnije 10 godina nakon datuma proizvodnje. Mnogi proizvođači automobila također preporučuju zamjenu gume barem svakih šest godina, bez obzira na stanje.

Kako biste provjerili starost gume, pogledajte četveroznamenkasti identifikacijski broj gume na bočnoj stijenci. Druge dvije znamenke označavaju godinu proizvodnje gume, a prve dvije znamenke tjedan. Na primjer, TIN 0719 znači da je guma proizvedena tijekom sedmog tjedna 2019. godine.