Njemački znanstvenici miješaju kruške i jabuke, žele stvoriti savršenu novu voćku
Već 13 godina njemački znanstvenici s Tehnološkog instituta rade na ovom hibridu
Profesor Werner Dierend iz staklenika donosi tri uzorka: mladicu jabuke, mladicu kruške i hibrid križanca jabuke i kruške. Hibrid nema ime, stablo više nalikuje jabuci, njegovi listovi više krušci, oblik ploda je sličniji jabuci, ali okus baca na krušku.
Dierend i njegovi kolege Thilio Fischer i Henning Schacht sa sveučilišta u Osnabruecku pokušavaju stvoriti nešto što u prirodi ne postoji. Nije bez razloga to što Nijemci, Hrvati i mnogi drugi narodi lošu analogiju zovu “usporedbom jabuka i krušaka”.
Prije 30 godina, međutim, u nekadašnjem hortikulturnom institutu u Koelnu jabuke i kruške uspješno su križane. Nova voćka dobila je ime Zwintzscherov hibrid po profesoru Maxu Zwintzscheru koji je proveo eksperiment.
Zwintzscherov hibrid sačuvan u Tehnološkom institutu
Njegov rad za buduće naraštaje i poboljšanje sačuvao je Tehnološki institut u Muenchenu i predao ga znantvenicima na poljoprivrednom fakultetu u Osnabruecku koji imaju mnogo iskustva u uzgoju novih sorti jabuka.
Već 13 godina Dierend i njegovi kolege rade na uzgoju savršena hibrida jabuke i kruške. Sad su na trećoj generaciji koje nazivaju F2 hibridima. “Nadamo se da ćemo postići dobru kvalitetu”, rekao je Fischer, dodavši da je u tome potrebno i mnogo sreće. Ono što se traži nije samo ugodan izgled i okus, već i otpornost na bolesti.
Potrebno je 20-ak godina da se nova sorta ustali na tržištu
Njemački znanstvenici u tome nisu jedini. “Znamo da postoji slično istraživanje na Novom Zelandu”, kaže Dierend. Štoviše, novozelandske kolege bile su u Osnabruecku kako bi s njemačkim stručnjacima usporedili bilješke.
Njemačka vlada subvencionira istraživanje s 200 tisuća eura, ali proći će još mnogo godina prije uspješnog završetka projekta.”Potrebno je 15 do 20 godina da se nova sorta jabuka ustali na tržištu”, tvrdi Dierend. A nova voćka neće dobiti ime dok za tržište ne bude spremna.
Njemački voćari gladni su jedinstvene vrste voća kojim bi pogodili ukus potrošača. Uzgoj voća je posao kao i svaki drugi, kažu. Potrošači stalno traže inovacije. Potpuno nova vrsta voća bila bi u tome golema kompetitivna prednost.