Od vođenja skladišta i proizvodnje do prodaje: Sara, Tatjana i Maja ruše predrasude u pivarskoj industriji

Razgovarali smo s njima u povodu Europskog mjeseca raznolikosti, a otkrile su nam kako je to biti žena u pivarskoj industriji

FOTO: HEINEKEN Hrvatska/TMG Creative

U mnogim kulturama i civilizacijama žene su bile najveći inovatori u industriji piva i imale su veliku ulogu u razvoju industrije još od drevnih vremena. Istraživači nisu još točno utvrdili kako i kada je pivo nastalo, no žene su dominirale u svijetu piva i bile prvi profesionalni pivari.

Na ovaj komadić iz povijesti su nas podsjetile Sara Marić, Maja Mušić i Tatjana Šarić – žene koje su danas na voditeljskim pozicijama u HEINEKENU Hrvatska.

U povodu Europskog mjeseca raznolikosti, u sklopu kojeg je ove godine naglasak na uključivosti i ravnopravnosti spolova, razgovarali smo s njima o njihovom karijernom putu i razvoju, kako su se snašle u području koje se često smatra ‘muškim teritorijem’ i izazovima.

Naše sugovornice složile su se da neke predrasude postoje, ali uvijek su nailazile na punu podršku kolega i voditelja.

Sara je počela kao pripravnica, a danas vodi svoj tim

“Svi su ugodno iznenađeni kada vide da sam ja jedina žena u cijelom skladišnom timu. Česta su pitanja: ‘Kako je tebi ovdje sa svima njima?’ i ‘Kako se osjećaš raditi u muškom okruženju?’ Moj odgovor je uvijek isti: izazovno, ali u istom trenutku ispunjavajuće i motivirajuće”, rekla nam je Sara, koja radi u Odjelu za logistiku i podršku kupcima.

U HEINEKEN je stigla 2017. godine kao pripravnica u logistici i korak po korak se popela do voditeljske pozicije. Svakodnevno je okružena muškarcima, no, napominje, nikada nije imala osjećaj da je se diskriminira. Najvažnije joj je pridobiti poštovanje kolega – bilo muških, bilo ženskih.

“Bila sam sretna što su mi dali priliku raditi u ovako velikoj globalnoj kompaniji kao što je HEINEKEN. Kao pripravnica sam radila na velikom projektu implementacije sustava za optimizaciju skladišnih procesa. U tom trenutku sam bila prisiljena brzo naučiti logistički proces pivovare kako bi mogla sudjelovati u samom razvoju i održavanju”, kaže Sara koja je po struci ekonomistica.

Ubrzo je prepoznata i izvan granica Hrvatske te se 2021. pridružila HEINEKENOVOM globalnom logističkom Centru izvrsnosti za upravljanje skladištima, projektu na kojem je radila zajedno s kolegama iz drugih operativnih kompanija HEINEKENA. Glavni zadaci danas su joj praćenje i organizacija procesa te zadataka svakog pojedinog člana tima. Često joj to bude izazovno jer, koliko je divno raditi s ljudima, toliko ih je izazovno svakodnevno držati motiviranima.

Sara Marić HEINEKEN Hrvatska

Vještine za sjajne liderice su izuzetno važne u poslu

Istraživanja pokazuju kako žensko vodstvo pridonosi promicanju i provedbi ekoloških te društvenih praksi kroz njihovu sposobnost naglašavanja i slušanja te predispozicijama za dijeljenje i suradnju. S time se slaže i Tatjana koja dodaje da vjeruje da žene imaju određene vještine koje im mogu pomoći da budu sjajni lideri.

“Uspješna liderica koristi asertivnu komunikaciju i daje pozitivan feedback, a negativan preoblikuje tako da ga pojedinac ne doživi kao loš, već kao pomoć u rješavanju izazova. Rekla bih da mnoge žene imaju visoko razvijenu emocionalnu inteligenciju. Ustrajne su unatoč otporu okoline i zbog toga uspijevaju u svojim ciljevima, a time i u upravljanju timom”, kaže.

U tom pogledu, uvijek se sjeti situacije kada se našla kod jednog poslovnog partnera. Bio je to trenutak koji joj se urezao u pamćenje i dao joj motivacije za daljnji rad. “Došla sam se predstaviti kao stručnjakinja iz HEINEKENA Hrvatska, a gospođa mi je odgovorila: ‘Konačno! Konačno žena u pivarskoj industriji!’ Ta rečenica mi je dala još veći vjetar u leđa i znala sam da sam na pravom putu i da idem hrabro dalje”, prepričava.

Tatjana je izgradila optimističan i povezan tim

Tatjana, koja u HEINEKENU Hrvatska radi 18 godina, voditeljica je maloprodaje za prodajno područje u Dalmaciji. Počela je od samog početka – kao asistentica u prodaji odmah nakon studija prava u Splitu, a u svojih skoro dva desetljeća karijere, promijenila je pet pozicija.

Imala je klasičan ‘from bottom to top’ razvojni put koji nije bio nimalo lak. Danas je na tome zahvalna jer je naučila sve što je trebala i uspješno vodi tim od sedam prodajnih predstavnika s kojima osigurava da se Karlovačko, Heineken® i drugi pivski brendovi iz njihovog portfelja mogu pronaći u mnogobrojnim dućanima u Splitu i okolici.

Jedna od stvari koju je istaknula kao nešto što joj je najviše pomoglo u poslu bile su organizirane edukacije unutar firme.

“Oduvijek sam se zamišljala u uredskim poslovima poput Odjela ljudskih resursa jer me to zanimalo. Kasnije mi se Marketing i Trade marketing činio idealan odjel u kojem bi mogla pokazati svoju kreativnost, a Prodaja je bio odjel koji me manje privlačio. Na kraju, spojila sam sve to, a prodaju sam najviše zavoljela jer je to područje koje je dinamično”, govori.

Tatjana Šarić HEINEKEN Hrvatska

Maja je oduvijek htjela raditi u lancu opskrbe

Maja je pak u HEINEKENU Hrvatska šest mjeseci. Prije toga je stekla gotovo desetljeće iskustva u području prehrambene tehnologije i pivarstva. Trenutačno je na poziciji menadžerice pivovare u Sektoru lanca opskrbe.

Rad na novom poslu bio joj je veliki iskorak u karijeri jer ima priliku pratiti čitav proces proizvodnje i koordinirati aktivnosti između čak tri odjela i raznih projekata u pivovari. Samim time joj je svakodnevica dinamična, a rad s ljudima je oplemenjuje na jednoj sasvim novoj razini.

“Oduvijek sam htjela raditi u području opskrbnog lanca jer je to moja ljubav i sretna sam kad radim s ljudima u pogonu pivovare. Moja karijera je upravo onakva kakvu sam je zamišljala – rad s ljudima, procesom i konstantnim unaprjeđenjima”, govori.

Danas se brine za proizvodne operacije koje uključuju proizvodnju piva i energetiku, punionicu piva, kontrolu kvalitete, održavanje pivovare i vođenje projekata.

Dobar šef treba motivirati zaposlenike

Na početku karijere znali su je gledati drugačije jer je žena u pivarskoj industriji, a posebice zato što je na vodećoj poziciji. No, te su situacije bile rijetke i brzo su nestale, posebice kako je vrijeme odmicalo.

Generalno gledajući, društvo i radna okolina se svaki dan mijenjaju nabolje, a tomu u prilog ide i nova studija koja je pokazala da ravnopravnost spolova na poslu nije žensko, već organizacijsko pitanje te mnoge tvrtke rade na tome da privuku i zadrže vrhunske ženske talente.

“Ne mogu se poistovjetiti s negativnim iskustvima koja čujem od kolega iz drugih tvrtki i o kakvima čitam. Moji su šefovi vjerovali u mene te nisu dozvoljavali da osjetim diskriminaciju. Izdvojila bih, kako ga od milja zovem, Kikija koji me uvijek motivirao. To je izrazito bitno jer vam šef pomaže da se razvijete i priprema vas za buduće uloge, bez obzira na spol”, smatra Maja.

Danas vodi tim ljudi s kojima je izgradila super odnos i komunikaciju, a blisko surađuje i sa svim ostalim odjelima kako bi svi ‘kotačići’ u lancu nesmetano funkcionirali.

Maja Mušić HEINEKEN Hrvatska

Šef je važan, ali snaga tima je presudna

Maja dijeli mišljenje s Tatjanom i Sarom u pogledu žena u pivarskoj industriji i vjeruje kako postoje određene razlike u stilovima vođenja kod muškaraca i žena, no ipak napominje kako je snaga cijelog tima ona koja donosi najbolje i vidljive rezultate.

“S obzirom na svoje dosadašnje iskustvo, rekla bih da žene imaju kooperativan stil vođenja, što unosi prijateljsku atmosferu u tim i može podići svijest o timskom radu unutar cijele kompaniji”, kaže nam naša sugovornica.

Ove tri ambiciozne žene zaključile su kako su zahvalne na okolini u kojoj su se imale priliku poslovno razvijati te što HEINEKEN Hrvatska kao tvrtka osluškuje potrebe svojih zaposlenika.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom HEINEKEN Hrvatska.