Ovo je pravi razlog zašto McDonald's drži burger s ribom na svom jelovniku. Priča je zapravo fascinantna

Ideja je bila ovim sendvičem privući određenu skupinu kupaca

FOTO: YouTube/Screenshot

Filet-O-Fish bi mogla biti jedna od posljednjih stvari na koju pomislite kada je riječ o restoranu brze hrane poznatom po burgerima, krumpirićima i McNuggetsima. No postoji opravdan razlog zašto McDonald’s na svom meniju ima sendvič s prženom ribom i zašto ga neće tako skoro ukloniti.

Za ideju Filet-O-Fisha zaslužan je Lou Groen iz Cincinnatija u američkoj saveznoj državi Ohio. On je kao tinejdžer izbačen iz svoje kuće i narednih nekoliko desetljeća proveo je radeći razne poslove prije nego što je konačno otvorio vlastiti restoran. S vremenom je uspio stupiti u kontakt s Rayom Krocom koji je pokrenuo McDonald’s. Kroc je uz pomoć Groena otvorio vrata prvog McDonald’sa u području Cincinnatija u državi Ohio 1959. godine.

Kako privući katolike petkom

Posao se činio obećavajućim, ali postojala je jedna velika prepreka za Groena. Većini restorana vikendi, koji počinju petkom navečer, donose najveću zaradu, no 1962. njegov McDonald’s bio je u području koje je bilo 87 posto katoličko u vrijeme kada većina katolika nije htjela jesti meso petkom, s izuzetkom ribe. McDonald’s se tada nije bavio pružanjem zdravih opcija, pa je to značilo da je prodaja značajno padala u vrijeme kada je trebalo biti najviše prometa.

Groen je trebao nekako privući kupce i primijetio je da je američki lanac restorana Big Boy otkrio tajnu kako petkom na širem područja Cincinnatija mogu privući kupce. Slučajno je taj lanac služio sendvič s ribom, pa se Groen zapitao mogu li ga spasiti morski plodovi.

Predstavio je Krocu ideju sendviča s prženim iverkom s tartar umakom, koji ga je ismijavao. Kroc je imao vlastitu ideju. On je osmislio burger bez mesa, ali s ananasom i sirom. Kroc i Groen su se okladili tko će prodati više svojih burgera, a nakon što je Groen prodao uvjerljivo više sendviča s ribom, bilo mu je dopušteno nastaviti sa svojom idejom o ribi.

U korizmi veća potražnja

Prodaja petkom je znatno narasla, a Groenov je restoran preživio. Recept Filet-O-Fish dobio je neke nove zaokrete od 1960-ih. Jedno vrijeme radio se s bakalarom jer je bio jeftiniji od iverka, no sada se koristi meso aljaške kolje. Čini se i da je postao stalna stavka na jelovniku McDonald’sa kao jedna od rijetkih opcija prilagođenih peskatarima.

Iako većina katolika ne izbjegava jesti meso petkom tijekom cijele godine, čini se da je riblja opcija religioznim kupcima još uvijek važna. Otprilike četvrtina prodaje McDonald’s Filet-O-Fish raste u proljeće tijekom korizme, kada mnogi katolici odluče ne jesti meso, rekla je glasnogovornica Becca Hary za USA Today. Dakle, kada dođe ožujak ili travanj, nemojte se iznenaditi ako čujete gladne kupce kako mole McDonald’s da “dajte taj Filet-O-Fish”.