Želite li nekog pozvati na spoj, napravite to mailom. Znanstvenici kažu da ćete tako imati više sreće

To je način na koji možete prenijeti informaciju za koju želite da netko o njoj razmisli

FOTO: jseliger2/Flickr

Studija je utvrdila da su poruke upućene online puno romatičnije nego telefonski poziv. Svi uglavnom izbjegavamo ostavljati glasovne poruke na telefonu osobito ako je poruka namijenjena osobi koja nas privlači, a znanstvenici su utvrdili da za to postoji dobar razlog. Činise da će poruke na Facebooku i e-mailovi puno lakše uvjeriti osobu koja vas zanima da prihvati poziv na sastanak nego jednostavni telefonski poziv.

Ovo je posve suprotno prijašnjim tvrdnjama da su e-mailovi i tekstualne poruke lišeni emocija. E-mail je puno bolji način na koji možete nekome prenijeti informaciju za koju želite da osoba o njoj razmisli.

Studija na 72 tinejdžera pokazala je da su ljudi koji su slali e-mail bili emotivniji i upotrebljavali su jači i promišljeniji jezik nego oni koji su ostavljali glasovne poruke. Stavljeni su im potkožni senzori kojima se mjerilo pomicanje mišića vezano uz pozitivne i negativne emocije te senzori na stopala da se mjeri uzbuđenje.

Ljudi su dulje okupirani sastavljanjem e-maila

Studija je provedena na tinejdžerima
Studija je provedena na tinejdžerima Summer Skyes 11/Flickr

Sudionici studije su nasumično izabrani da ostave glasovnu poruku ili pošalju e-mail praktičnog ili romatičnog sadržaja. Pišući romantičan e-mail, pošiljatelji su svjesno ili polusvjesno dodavali pozitivan sadržaj svojim porukama kompenzirajući nemogućnost da im se čuje glas.

E-mailovi omogućuju pošiljateljima da prilagode sadržaj poruke i da budu sigurni da je napisana kako zahtijeva situacija. To nedostaje glasovnoj poruci. Ostavljanjem poruke imamo samo jednu priliku, izgovorimo je i više je ne možemo korigirati ili izbrisati. E-mailom su pošiljatelji okupirani dulje vremena i mogu dublje razmisliti o svrsi pisane poruke nego kod glasovne poruke.

Pisana poruka je uzbuljdivija

Poruka je uzbudljivija
Poruka je uzbudljivija Michael Coghlan/Flickr

Pisana poruka izaziva uzbudljiviji psihofiziološki odgovor neovisno o tome da li je poruka romantičnog sadržaja ili obična. Isti rezultati bilježe se i kod žena i kod muškaraca i suprotni su od teorije prirodnosti medija koja kaže što smo dalje od komunikacije oči u oči, to su poruke manje prirodne i učinkovite.

Puno je teorija da e-mail ili druge tekstualne poruke ne funkcioniraju dobro, ali kad pogledamo bolje čini se da to nije istina. Kada se pišu e-mailovi osobi treba više vremena da riječi pažljivo izabere da bi bila sigurna kako je pogodila pravi smisao. Usput, kažu znanstvenici, nema puno koristi od smajlića u porukama.

Naravno, ako nešto u komunikaciji nije posve jasno, bolje je razgovarati, nazvati ili imati video konferenciju. Studija je objavljena u časopisu Computers in Human Behavior.