Znate kako žene često zovemo histeričnim luđakinjama? Nike je upravo objavio spot o tome, odličan je

Nike nastavlja sa relevantnim reklamama s novim spotom Dream Crazier u kojem je naratorica Serena Williams

FOTO: screenshot

Tijekom prijenosa Oscara premijerno je prikazana Nike reklama nazvana ‘Dream Crazier’, ili ‘Sanjaj luđe’, a prikazuje isključivo žene, svjetski poznate sportašice, recimo: gimnastičarku Simone Biles, nogometašicu Alex Morgan, olimpijsku prvakinju u mačevanju Ibtihaj Muhammad, južnoafričku trkačicu Caster Semenyu te tenisačicu Serenu Williams, koja se pojavljuje i kao naratorica.

Reklama tematizira nejednak položaj sportaša i sportašica, a Willliams je savršeno prikladno glavno lice. Naime, prošlog rujna u javnosti je masovno kritizirana nakon što je emotivno reagirala u svađi sa sucem tijekom meča. Tada je i kažnjena novčanom kaznom. Iako ju je dio javnosti zbog reakcije kritizirao, njezini brojni muški kolege upozorili su da su oni znali reagirati burnije ali nikad nisu iskusili posljedica kakve je Serena iskusila.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=25&v=whpJ19RJ4JY

‘Ako se naljutimo, histerične smo, nerazumne, ili jednostavno – lude’

Reklama kroz naraciju i kadrove dramatičnih trenutaka u sportu ocrtava dvostruke standarde koje u sportskim natjecanjima, a samim time i u poslovnom i privatnom životu, trpe žene. Tenisačica tako govori: “Ako pokazujemo osjećaje, kažu da smo dramatične. Ako se želimo natjecati protiv muškaraca, prolupale smo. Ako sanjamo jednake prilike, sumanute smo. Ako smo predobre, nešto s nama nije u redu. Ako se naljutimo, histerične smo, nerazumne, ili jednostavno – lude”.

Sudeći po naslovu, Dream Crazier je nastavak prošlogodišnje reklame Dream Crazy, u kojoj je glavni lik bio Colin Kaepernick, bivši igrač Nacionalne lige američkog nogometa (NFL) koji je postao poznat protestirajući protiv policijske brutalnosti. Ta je reklama izazvala burne reakcije kod konzervativnog dijela javnosti koja je u znak protesta počela paliti svoje Nikeice. Ipak, video je izazvao puno više pozitivnih komentara, a unatoč bojkotu dijela javnosti i kupaca, vrijednost Nikeovih dionica porasla je nakon reklame. Inače, reakcije na novi spot su redom odlične.