Osam dokaza da je Vine pivotirao. Više nije društvena mreža za dijeljenje videa već novi YouTube

Ima više gledatelja nego autora sadržaja, rastu kao zabavni video medij

Kad je u svibnju 2013. Don Hofmann predstavljao Vine, rekao je da će s njim “hvatanje života u pokretu biti zabavno i lako.” Vineove je nazvao malim prozorima u živote ljudi, ambijente, ideje i predmete koji čine život. Twitter je kupio Vine tri mjeseca prije lansiranja ali nije se dogodilo ništa od onoga što je Hofmann najavio.

Kao Twitter ili Facebook, spustio je prag proizvodnje i objave sadržaja za milijune ljudi. Video loopovi od 6 sekundi postali su, više-manje, novi masovni medij. Dvije godine nakon pojave Vinea, u kompaniji se puno promijenilo. Dvojica od osnivača, Hoffman i Colin Kroll, više ne rade operativno u Vineu. Aplikacija nije “Instagram za video”, postala je industrija zabave kako je to za Fast Company rekao direktor za razvoj korisničkog iskustva Jason Mante. “Imamo veću koncentraciju ljudi koji stvaraju stvari za mase i mase ljudi.” Evo kao je Vine potiho, zapravo, pivotirao.

1. Vine je prebacio fokus sa dijeljenja na zabavu

Vine sada više podržava sadržaj čija je namjera zabavljati publiku nego sherati. Fokusirali su se na gledatelje koji žele biti u interakciji sa sadržajem, više nego na one koji žele objavljivati. Kad su pokretali Vine, osnivači nisu znali u kojem će smjeru krenuti. Pokazalo se da je najbolji za zabavni sadržaj i tome su se prilagodili.

2. Snimanje videa izvan aplikacije

Neke od najvažnijih promjena u Vineu provedene su vrlo diskretno. Na početku je bio optmiziran za brzo učitavanje videa, a kasnije je optimiziran za kvalitetniji video. Od 2014. omogućio je korisnicima da uploadaju video snimljen izvan aplikacije i tako dopustio korištenje profesionalnih kamera za Vineove. “Loops”, metrika koju je Vine stvorio lani za mjerenje koliko se puta video vrti, korisnicima omogućava utjecaj na postove brojem pregleda i praćenje njihova statusa.

3. Vine ima više gledatelja nego autora sadržaja

Malo vidljivije je bilo ulaganje u broj gledatelja. Vine je u studenom uveo funkciju “favorites” koja korisnicima šalje notifikacije kad na profilima koje prate iziđu novi Vineovi. Ljudi su tako lakše pratili priče koje se na Vineu često odvijaju kroz niz kratkih videa iz perspektive glavnog lika ili kroz komentare drugih Vineova. Osim toga, ta je promjena korisnike potakla da otvaraju aplikaciju i kad ne postaju svoje Vineove. Bio je to jedan od prvih novih uvida u Vineu, da aplikaciju ne koriste svi da bi snimali.

4. Slijedili su Netflix s aplikacijom za djecu

Vine je unaprijedio i pretržaivanje, umjesto da daje samo imena i hashtagove kao Twitter, počeo je pokazivati sadržaj Vineova koji su korisnici mogli gledati odmah na stranici. U siječnju su po uzoru na Netflix objavili posebnu aplikaciju za djecu.

5. Počeli su uređivati sadržaj kao TV urednici

Vine preuzeo veću ulogu u programiranju sadržaja. Početkom srpnja uveli su tab “preporučeni korisnik” koji zapravo funkcionira kao izbor urednika. Ispočetka su korisnici mogli sami predlagati sadržaj posebnim hashtagovima, a sada sve više sliči na televizijske kanale. Urednici dodaju sadržaj u svaku kategoriju i surađuju s autorima na posebnim privremenim kanalima posvećenima događaji,a poput Svjetskog nogometnog prvenstva 2014. VMA nagradama, festivala Coachela isl. Vineovim urednicima uskoro će se pridružiti Billboardov bivši urednik top lista.

6. Promijenili su način na koji govore o Vineu

Kako se proizvod mijenjao, o njemu su počeli govoriti na drugi način. Twitter je 2013. Vine predstavio kao “novi način dijeljenja videa”. Sada se definiraju kao “zabavna platforma za kratke forme”, korisnici se zovu gledatelji.

7. Približili su se modelu društvenih mreža

Iako se Vine definirao kao dio industrije zabave, elementi društvenih mreža ojačani su. Lani su dodali poruke, i dalje se ljude može tražiti preko Twittera i imenika a hashtagovi koji pokazuju što trenda na Vineu funkcioniraju kao i na svim drugim mrežama. Društvene mreže, s druge strane, približavaju se industriji zabave. Facebook traži licenciranje video spotova, a Twitter se predstavlja kao aplikacija uz gledanje televizije. Vine pokušava naći mjesto između ta dva modela.

8. Zvijezde i kulturni utjecaj kao YouTube

Kao YouTube i Netflix, Vine je proizveo zvijezde koje su napravile karijeru u tradicionalnom show biznisu. Shawn Mendes sada nastupa s Taylor Swift, par koji nastupa kao “Us the Duo” potpisao je ugovor s Universal Records, a puno je Vine zvijezda koje se ne uklapaju u establishment ali uživaju u kratkotrajnoj slavi i mogu je naplatiti. Twitter je nedavno kupio startup Niche koji opovezuje brendove s internetskim zvijezdama na platformama poput Vinea. Osim zvijezda, Vine izbacuje i zanimljive kulturne inovacije poput memsanda ili fraze “on fleek”.