Crowdfunding sa 16,2 milijarde dolara u 2014. trostruko rastao u godinu dana

GoFundMe platforma prestigla Kickstarter po prikupljenim sredstvima

Ako je crowdfunding u posljednje vrijeme bio vruća stvar, onda se lani rasplamsao u pravu vatru. Kompanije i pojedinci diljem svijeta su u 2014. prikupili 16,2 milijarde dolara putem crowdfundinga, stoji u izvješću istraživačke tvrtke Massolution. Navedeni rezultati predstavljaju povećanje od 167 posto u odnosu na 2013. kada je prikupljeno 6,1 milijarda dolara.

Za ovu godinu se pak procjenjuje da bi putem crowdfundinga moglo biti prikupljeno 34,4 milijarde dolara. Teško je odrediti stvarne dosege crowdfundinga jer je trenutno u svijetu 1250 aktivnih platformi od kojih nijedna nije ni blizu statusa monopolista.

Kickstarter, vjerojatno najpoznatiju crowdfunding platformu, je lani po prikupljenim sredstvima prestigla GoFundMe platforma. GoFundMe iz San Diega je lani prikupio 470 milijuna dolara od šest milijuna donatora, dok je Kickstarter iz Brooklyna u New Yorku prikupio 444 milijuna dolara od 3,3 miljuna donatora.

Korporacije se okreću crowdfundingu

Iako je crowdfunding usmjeren na poduzetnike, u posljednje vrijeme privlači interes velikih korporacija iz više razloga koji nadilaze aspekt prikupljanja novca.

„Velike kompanije se okreću crowdfundingu kako bi tržišno testirali inovacijske portfelje i potvrdili valjanost troškova za istraživanje i razvoj. Primjetili smo da velike globalne kompanije modele poput digitalnih inkubatora vide kao dobar intrument za promicanje novih ideja, intelektualnih ideja i ljudskog kapitala te stvaranje boljeg odnosa s potrošačima“, piše u izvješću Carl Espoti, osnivač i direktor Massolutiona.

Iako se crowdfunding koristi za sve vrste ulaganja od nekretnina do podrške glazbenicima, najveći dio lani je korišten za pokretanje novih tvrtki.