Damir Sabol opet rastura. Njegov Photomath osigurao još 23 milijuna dolara investicije

'To su ozbiljna ulaganja i na globalnoj razini, a posebno za naše pojmove', kaže suosnivač Photomatha

Kolegij u MicroBlinku
FOTO: Vjekoslav Skledar/Telegram

Photomath, hrvatska aplikacija za rješavanje matematičkih zadataka, osigurala je još 23 milijuna dolara investicije, javlja Netokracija.

Radi se o B rundi investicije koju predvodi Menlo Ventures, a sudjeluju GSV Ventures, Cherubic Ventures i dosadašnji Photomathovi investitori Learn Capital i Goodwater Capital.

Prošle godine Microblink prikupio 370 milijuna kuna

Damir Sabol, suosnivač Photomatha u prvom intervjuu, nakon objave novog financiranja, koji je dao za portal Netokracija, kaže da je proces osiguravanja kapitala bio zahtjevan.

“Bilo je dosta iscrpljujuće jer se u dobroj mjeri odvijalo i u paraleli (s Microblinkovom investicijom, op.a). To su ozbiljna ulaganja i na globalnoj razini, a posebno za naše pojmove”, rekao je Sabol.

Naime, sredinom prosinca prošle godine Damir Sabol, Izet Ždralović i Jurica Cerovec potvrdili su da su dobili investiciju od preko 370 milijuna kuna za njihovu krovnu tvrtku Microblink. Ta investicija stigla je iz američkog growth equity fonda Silversmith Capital Partners.

Proces podizanja runde financiranja uvijek je zahtjevan

Sabol u razgovoru za Netokraciju priznaje kako je proces podizanja runde financiranja uvijek zahtjevan, traži dobru pripremu, a na koju sam uvijek potroši najmanje tri mjeseca. Naučio je to iz dosadašnjeg iskustva ne samo s Microblinkom, nego ranijom investicijom od 6 milijuna dolara u Photomath u trenutku kad su postigli preko 100 milijuna preuzimanja svoje aplikacije.

“Naučio sam da nikad nije lako i da su dosta različita očekivanja i velike razlike, diže li se Seed runda ili Serija B. Fokus sad u ovoj fazi nije samo na mogućem potencijalu ili izradi i poboljšanju osnovnog proizvoda, već narasti te potvrditi trendove financijskih rezultata i drugih pretpostavki podacima.

Uostalom, B2B poslovanje kojim se bavi Microblink i B2C aplikacija poput Photomatha traže drugačiji pristup. U Hrvatskoj je jako teško razvijati B2C rješenja, tako su aplikacije poput Photomatha ili Nanobitovih igara puno rjeđe od B2B uspjeha poput Infobipa, Rimac Automobila i drugih”, kaže Sabol.

Hendikep je što u Hrvatskoj nemamo savjetnike i investitore

Kao najveći hendikep ističe nedostatak savjetnika i investitora koji će pomoći već u prvim fazama razvoja

“Pozicionirati se u B2C segmentu je i jako teško, jer inače traži viralnost proizvoda ili velika ulaganja u marketing i akviziciju korisnika, što zna biti iznimno zahtjevno i kapitalno intenzivno. U Hrvatskoj nemamo tako razvijen ekosustav koji će prepoznati trendove i biti brzo u razvoju kao što se to događa u Silicijskoj dolini, ili nekim drugim mjestima.

To ne znači da nema dobrih ideja, ali relativno je mali broj startupa, a realno nemamo dostupnost rizičnog kapitala koju imaju druga područja. I ne samo to nego nemamo ni puno investitora ili savjetnika koji će pomoći u tim prvim fazama razvoja”, kaže Sabol.