Dionice Nintenda bilježe ozbiljan pad, čini se da suludi efekt Pokemona Go već počinje blijediti

Nakon lansiranja igrice dionice su se udvostručile

(FILES) This file picture taken on August 2, 2015 shows costumed performers dressed as Pikachu, the popular animation Pokemon series character, attending a promotional event at the Yokohama Dance Parade in Yokohama.

Nintendo shot past Sony in market value on July 19, 2016 after the videogame giant's stock more than doubled since the release of the wildly popular Pokemon Go game.  / AFP PHOTO / KAZUHIRO NOGI
FOTO: AFP

Nakon ogromnog rasta dionica Nintenda prošlog tjedna zbog lansiranja igrice Pokemon GO za kojom je pomahnitao cijeli svijet, stvari pomalo dolaze na svoje mjesto i, kako javlja Business Insider, vrijednost dionice počela je padati.

Dionice japanskog tehnološkog giganta udvostručile su svoju vrijednost između 6. srpnja, kada je lansirana igra, i utorka. Zarada koja je time ostvarena, barem na papiru, iznosila je čak 42 milijarde američkih dolara.

Pravi trenutak za prodaju

No danas su, kako su mnogi i predviđali, dionice počele padati – štoviše, Nintendo bilježi svoj najveći pad u posljednjih 16 godina. Iako se veliki dio tog pada može pripisati tome da su neki investitori odlučili da je sada, kada je balon na vrhuncu, pravi trenutak za prodaju, to je i dokaz da se potražnja na tržištu jednostavno usporava.

Financijski analitičari sada pokušavaju shvatiti kolika će biti direktna korist od ovog novog ludila za Nintendo, ali to je dosta teško procijeniti, piše WSJ. Naime, analitičari smatraju da rast dionica Nintenda kakav je bio zabilježen ima smisla samo ako polovica ukupnog čovječanstva ima aplikaciju Pokemon GO – što nije baš vjerojatno.

Odgoda lansiranja u Japanu

Osim toga, Nintendo je zapravo samo djelomično vlasnik aplikacije putem udjela u kompanijama Pokemon i Niantic koje su razvile i distribuirale Pokemon Go. Iako su postojeća tržišta već pomalo zasičena, igrica ipak nije još puštena u velikom dijelu svijeta, barem službeno. Trebala je danas biti lansirana u Japanu, zemlji koja je zapravo dom igrice Pokemon GO, no puštanje u službeni promet je odgođeno zbog straha da prevelika potražnja ne preoptereti sustav.

“Odgoda će frustrirati mnoge u Japanu koji čekaju, ali optimistično gledajući, Niantic, Nintendo i kompanija Pokemon, tri firme koje stoje iza igre, uvjereni su da će igra, ako se pusti u pravo vrijeme, moći zadovoljiti veliku potražnju”, piše TechCrunch.