Dyson, firma poznata po usisivačima i sušilima za ruke, predstavit će tri nova električna auta

Lani su najavili kako u proizvodnju električnog auta planiraju investirati 2,7 milijardi dolara

FOTO: Dyson/Twitter

Dyson je prošle godine najavio kako planira investirati oko 2,7 milijardi dolara u proizvodnju električnog vozila s baterijama čvrstog stanja do 2020. godine. Prema pisanju Financial Timesa, kompanija poznata po futurističkim ventilatorima, usisivačima bez vrećice i užasno bučnim sušilima za ruke u javnim WC-ima, sada sprema predstavljanje tri zasebna električna vozila.

Međutim, njihovi prvi modeli neće sadržavati baterije čvrstog stanja, već klasične litij-ionske baterije. O proizvodnji električnog vozila s znakom Dysona se šuškalo već dulje vrijeme, no glasine su se intenzivirale kada su koncem 2015. godine preuzeli Shakti3 za 90 milijuna dolara, koja se specijalizirala za razvoj baterija čvrstog stanja. Iako nisu davali nikakve javne objave, Dyson je svojim zaposlenicima prošle godine poslao interni mail u kojem su potvrdili kako planiraju lansirati električno vozilo 2020. godine.

Klasične baterije su indikator manjih ambicija

Teoretsko lansiranje električnog vozila s baterijom čvrstog stanja 2020. godine, Dysonu bi donijelo titulu prvog proizvođača koji je tržištu ponudio takvu bateriju u realnom proizvodu. Međutim, prema razgovorima koje je FT vodio s troje zaposlenika, Dyson razmatra lansiranje s klasičnim litij-ionskim baterijama. Iako kompanija nije službeno potvrdila kako za sada odustaju od baterija čvrstog stanja, odustajanje od njih ukazuje na smanjenje tehnoloških ambicija za prvih par modela, ističe FT. Gotovo je sigurno da će prvi vozilo biti s litij-ionskim baterijama, dok će druga dva modela možda imati one čvrstog stanja.

Baterije čvrstog stanja su jedna od potencijalnih prekretnica za električna vozila. Mnogo su sigurnije u usporedbi s litij-ionskima, a također nose i veći energetski potencijal. Međutim, do sada nismo vidjeli niti jednu kompaniju koja je uspjela te baterije proizvesti u nekoj većoj količini. Sakti3 je 2014. godine privukao mnogo pozornosti objavom uspješne proizvodnje baterije čvrstog stanja s kapacitetom od 400 Wh po kilogramu. Usporedbe radi, Panasonicove baterije u Teslinim modelima nose kapacitet od 250 Wh po kilogramu.

Pola investicije odlazi na razvoj baterije

U razgovoru za FT, James Dyson, CEO Dysona rekao je kako će preko polovica budžeta za električna vozila od 2,7 milijardi dolara biti namijenjena razvoju baterija. “Jako investiramo u baterije, no ta tehnologija traži mnogo vremena za dozrijevanje”, kaže Dyson. Nadodao je kako još uvijek planiraju lansirati vozila između 2020. i 2021. godine, no nije previše optimističan da će ispuniti planove za lansiranje do 2020. godine.

Prvi model bi trebao biti više oblik beta testiranja, kojim će Dyson učvrstiti logistiku i proizvodnju. Nadaju se da će tim modelom podići javni interes za električnim vozilima, makar u početku neće biti proizvedeno više od par tisuća komada. Kasniji modeli će navodno ući u masovnu proizvodnju prema pisanju FT-a, no sam Dyson nije htio potvrditi te tvrdnje. Trenutno, kompanija nije odlučila niti gdje će proizvoditi auto, niti tko će joj biti dobavljači za neke dijelove. Ako Dyson na vrijeme ne predstavi automobil s baterijom čvrstog stanja, titulu prvog bi mogao uzeti Henrik Fisker sa svojim modelom Emotion koji treba također stići 2020. godine.