Nakon najave da Microsoft preuzima Activision, pale su dionice Sonyja. No, PlayStation sprema svog rivala Game Passu

Nova usluga bi trebala lansirati na proljeće, prema sadašnjim informacijama

FOTO: Unsplash

Vrijednost dionica japanskog Sonyja pala je nakon što je objavljeno kako Microsoft planira preuzeti izdavača igara Activision Blizzard za 68,7 milijardi dolara. Točnije, dionice Sony Groupa pale su za 12,8 posto na kraju trgovanja, što i nije baš neočekivano, s obzirom na to da je Microsoftovo preuzimanje najveće do sada ne samo u gaming industriji. Tim preuzimanjem Microsoft postaje vlasnikom nekih od najpopularnijih serijala igara, poput Overwatcha, Call of Dutyja, Warcrafta, Diabla i Candy Crusha.

Kako smo pisali jučer, jedan od razloga je sasvim očito dovođenje popularnih igara, a time i većeg broja igrača, na njihovu Xbox Game Pass pretplatu. Game Pass je poprilično sličan Netflixu i drugim streaming servisima, no igrači za fiksni mjesečni iznos dobivaju pristup igrama umjesto filmovima, serijama i glazbi. Kako je i sam Microsoft najavio, preuzimanjem Activisiona, na Game Pass će stići hrpa novih i postojećih naslova, čime će on postati atraktivniji za kupce.

Sony sprema svog aduta protiv Game Passa

No, čini se kako Sony neće mirovati. Još početkom prosinca prošle godine pisalo se o tome kako Sony planira lansirati novu pretplatu kojom očigledno cilja na Game Pass. Bloombergov Jason Schreier, koji je imao uvid u Sonyjeve planove i dokumente, pisao je kako projekt nosi naziv “Spartacus”, te da je usluga gotovo identična Game Passu. Za fiksni mjesečni iznos, igrači bi dobili pristup novijim i nekim starijim naslovima sa Sonyjeve PlayStation platforme.

Schreier pretpostavlja da bi usluga mogla biti hit na PlayStationu 4, koji je prodan u više od 116 milijuna primjeraka, dok se istovremeno njegovog nasljednika, PlayStation 5, još uvijek teško može kupiti zbog nestašice čipova.

Schreier tvrdi kako bi usluga mogla lansirati nekad tijekom proljeća ove godine, te da će se njome objediniti postojeće pretplate, PlayStation Plus i PlayStation Now. Trenutno se pretplatom na PlayStation Plus dobiva pristup online igrama i par besplatnih igara mjesečno, dok PlayStation Now igračima omogućuje skidanje nekih starijih igara. Bloomberg kaže kako bi nova usluga trebala zadržati brend PlayStation Plus, dok bi PlayStation Now trebao biti ukinut.

Pretplata će vjerojatno biti u tri razine

Detalji oko usluge još uvijek nisu finalizirani, no prema tada dostupnim informacijama, usluga bi bila dostupna u tri razine. Prva, najjeftinija, igračima bi davala sadašnje mogućnosti PlayStation Plusa, dakle par besplatnih igara mjesečno i mogućnost online igranja. Druga razina bi omogućavala pristup velikom broju PlayStation 4 i PlayStation 5 naslova. Treća, najskuplja razina, dodala bi streaming igara i pristup nekim legendarnim naslovima sa PS1, PS2, PS3 i PSP-a.

Premda su PlayStationove konzole znatno popularnije od Xboxa posljednjih godina, Sony do sada i nije parirao Game Passu. S ovom uslugom, Sony bi po prvi puta imao pravog konkurenta Game Passu, koji sada broji više od 18 milijuna korisnika. Dodavanjem naslova Activisiona, broj pretplatnika će zasigurno porasti.

Microsoft je još ranije kupio Bethesda Softworkse za 7,5 milijardi dolara, a već je najavljeno da će neki njihovi naslovi biti dostupni samo na Game Passu, stoga će i to biti jedan od pokretača dodatnog rasta popularnosti Game Passa. Sony, dakle, pred sobom ima poprilično velik zadatak stvaranja kompetentnog rivala Game Passu.