Pojavio se novi startup. Zove se Juno, planira napasti Uber i za to ima vrlo zanimljivu strategiju

Osnivač Juna tvrdi da će pobijediti Uber zapošljavanjem sretnijih vozača

FOTO: Wikipedia

Juno je startup tvrtka koja nudi usluge prijevoza. drugim riječima, napada Uber i Lyft i njegovi suosnivači su za to razvili vrlo zanimljivu strategiju. Juno u planu ima uzimati manju proviziju za prijevoz – samo 10 posto, značajno manje od onoga što zaračunava Uber, čija provizija iznosi između 20 i 25 posto. No Juno nema namjeru potkopavati Uber nižim cijenama, jer će cijene prijevoza biti u rangu s konkurentima.

Strategija za sretnije vozače

Ono što Juno razlikuje od ostalih servisa je to što njegovi suosnivači na kvartalnoj bazi namjeravaju izdavati dionice tvrtke vozačima koji na taj način stječu suvlasništvo u kompaniji. Do 2026. vozači će u svojem vlasništvu imati 50 posto kompanije, drugim riječima, bit će ravnopravni partneri sa suosnivačima firme i profitirat će kada se kompanija proda ili izađe na burzu.

“Na kraju dana, ljudi se žele voziti sa sretnim vozačima, a vozači u Junu su sretniji”, tvrdi suosnivač tvrtke, Talmon Marco za CNN Money.

Osim toga, njihovi vozači bit će probrano društvo – Juno će na početku zapošljavati samo vozače koji već imaju iskustva u ovom biznisu, a uvjet za zapošljavanje je taj da su na Uberu ili sličnim servisima ocijenjeni s minimalno 4,7. I pritom ne inzistiraju da njihovi vozači rade isključivo s Junom. Aplikacija će u rad biti puštena u ožujku u New Yorku, a suosnivači kažu da im se dosad već prijavilo na tisuće vozača.

Američko – izraelskom biznismenu Talmonu Marcu Juno nije prva aplikacija. U 2010. godini Marco je s partnerom Igorom Magazinnikom pokrenuo Viber, aplikaciju za besplatne pozive, razmjenu poruka i fotografija, a prije toga su osnovali iMesh, platformu za peer-to-peer dijeljenje audio i video sadržaja. Viber je početkom 2014. prodan japanskoj firmu Rakuten za 900 milijuna dolara.

Osim Ubera i Lyfta, na tom tržištu postoji još niz manjih kompanija, poput servisa Via, Gett i Arro. No čini se da žestoka konkurencija nimalo ne zabrinjava osnivače Juna. Marco tvrdi da to što su kasno ušli u ovaj biznis, čak sedam godina nakon što se pojavio Uber, to ne znači da je igra završila. “Ljudi su mislili da je tržište prezasićeno kada je Google izbacio svoju tražilicu. Slično su mislili ljudi koji su imali profil na MySpaceu kada se pojavio Facebook”, kaže Marco. “Postoje određeni prednosti u tome da se kasnije uključite u utrku. Možete učiti na greškama drugih…”

Još jedna stvar po kojoj će se Juno razlikovati od ostalih je ta što su najavili suradnju s regulatornim tijelima za usluge taksi prijevoza. Mnogo ljudi smatra da Taxi i Limousine Commission sa svim svojim regulatornim zahtjevima jako otežava poslovanje u gradu. Zapravo je potpuno suprotno. Pravila su jasna. Mi nemamo problema s regulatorima”, kaže Marco.

Loš tajming za Uber

Što se tiče Ubera, Juno se nije mogao pojaviti u gorem trenutku. Kompanija je pod velikim opterećenjem niza sudskih sporova, u Kini gube milijarde dolara godišnje jer im tamo velike probleme zadaje Didi Kuaidi, najveći tamnošnji pružatelj taksi usluga koji uživa potporu kineskih tech giganta Alibabe i Tencenta.