Pregled tjedna: Najbolji svjetski biznis magazini pisali su o Grčkoj, Instagramu i izumiranju rada

Odlični su članci o Obaminu tajnom startupu i budućnosti MTV-ja

Vodeći europski poslovni časopisi ovoga su tjedna, očekivano, bili opsjednuti Grčkom i mogućim scenarijima za Europsku uniju suočenu s krizom koja se razvija puno brže nego što bilo tko želi i prijeti da će se proširiti ako Grčka napusti eurozonu. Američki časopisi, pak, bave se cijelim nizom tema, od krize velikih medijskih kuća do utjecaja novih tehnologija na tržište rada. Fortune donosi dosad najopsežniju priču o pozadini hakerskog skandala koji je srušio upravu Sony Pictures Entertainmenta, a Forbes svoju godišnju listu najboljih meta za ulagače.

kolaz naslovnice.001Atlantic Monthly istražuje koncept svijeta bez rada, u kojem tehnologija preuzima proizvodnju. Podloga za članak su istraživanja promjenama tržišta rada od 1977. do danas i uloga informatizacije, interneta i robotizacije na proizvodnju, radnu snagu i plaće. Gubitak radnih mjesta zbog nadomještanja ljudskog rada novim jeftinijim tehnologijama nije bezazlena kako misli, piše The Atlantic. Pogledajmo što kojim su se još temama ovoga tjedna bavili poslovni časopisi.

1. Kako je raditi u Obaminu tajnom startupu

US-POLITICS-OBAMA

Fast Company je istražio zašto je američki predsjednik Barack Obama mjesecima potiho zapošljavao najtalentiranije ljude iz Googlea, Facebooka, Amazona, Twittera i drugih vodećih kompanija Silicijske doline. “Obamin tajni startup” kako zovu taj tim od 160 ljudi, doveden je u državnu upravu sa zadatkom da radikalno modernizira njezin rad, a Fast Company piše tko su ti ljudi, sa čime se susreću u Bijeloj kući i zašto su uopće pristali na državni posao. Jedan je odgovorio “zato što volim popravljati stvari kad se pokvare.”

2. Zašto MTV više nikome nije fora

mtv viacom

Nekad neosporni medijski lider, američki Viacom ulazi u krizu srednjih godina a Bloomberg Businessweek otkriva kako se ona osjeća u kompaniji koja više ne razumije svoju glavnu publiku, ljude između 18 i 34 godine. Prema ovosezonskim podacima Nielsena, glavnom autoriteta za televizijsku industriju, najpopularnijim Viacomovim kabelskim kanalima Comedy Centralu, VH1 i Nickelodeonu rejtinzi padaju dvoznamenkastim stopama, a MTV-ju u udarnim terminima padaju 21,7 posto. Vlasnik Sumner Redstone ima sedam nasljednika koji će odrediti sudbinu Viacoma, ali i CBS-a, nakon njegove smrti.

3. Kako će Grčka promijeniti Europsku uniju

TOPSHOTS Protesters participate in a demonstration calling for a "No" vote in the forthcoming referendum on bailout conditions set by the country's creditors, in front of the Greek parliament in Athens on June 29, 2015. Greece shut its banks and the stock market and imposed capital controls after creditors at the weekend refused to extend the country's bailout past the June 30 deadline, prompting anxious citizens to empty ATM's. AFP PHOTO / ARIS MESSINIS

U novom broju kojemu je naslovna tema ponovno Grčka, The Economist tvrdi da su u krivu svi koji tvrde da bi grčki izlazak iz eurozone zajedničku europsku valutu euro učinio stabilnijom. Dogodi li se to, novi sukobi oko eura su neizbježni, piše The Economist, jer nitko više ne bi znao zbog čega se točno članice može izbaciti iz eurozone a polarizacija na bogate i siromašne države bi se produbila. Ako se euro ne suoči s nužnim reformama, nova kriza slična ovoj grčkoj samo je pitanje vremena, a svaka iduća kriza bit će opasnija po opstanak eura i same Europske unije.

4. Instagram bez filtera s Kevinom Systromom

EDITOR'S NOTE: ALTERNATIVE VERSION OF ORIGINAL PICTURE (ID: PAR7406271) PROCESSED WITH INSTAGRAM CEO and co-founder of Instagram Kevin Systrom poses during the opening session of LeWeb12 on December 04, 2012 in Saint-Denis, near Paris. AFP PHOTO ERIC PIERMONT (Photo credit should read ERIC PIERMONT/AFP/Getty Images)

U samo pet godina, Instagram je promijenio modnu, medijsku i turističku industriju, razvio novi medijski senzibilitet, milijune ljudi s mobitelima pretvorio u entuzijaste umjetničke fotografije. Ali još nije jasno je li ideja osnivača Kevina Systroma o filterima koji sve fotografije čine emotivnima otkrila “vizualni puls svijeta” ili oslobodila ljudski narcizam svih ograničenja. S 300 milijuna korisnika, Instagram je bio prvi startup koji je etablirana tehnološka kompanija, Facebook, kupila za više od milijardu dolara, a nedavno je otvorio nove granice, kad su fotografije s te mreže izložene uzete bez dozvole i izložene u umjetničkoj galeriji. O svemu tome Kevin Systrom priča s novinarima FT Magazinea.