Twitter, koji i dalje ima hrpe problema, dobio je važno strateško pojačanje: bivšeg tehničkog direktora u Facebooku

Prije Facebooka, Bret Taylor je radio na razvoju Google Mapsa

Facebook Chief Technology Officer Bret Taylor (C) discusses Facebook's new Timeline apps with technology reporters during the special invitation only event at Twenty Five Lusk restaurant and lounge in San Francisco on January 18, 2012 in California.      AFP Photo / Kimihiro Hoshino / AFP PHOTO / KIMIHIRO HOSHINO
FOTO: AFP

U Twitter je stiglo još jedno važno pojačanje – u odbor direktora imenovan je Bret Taylor, bivši šef tehnologije u Facebooku i nekadašnji zaposlenik Googlea, u kojem je bio zadužen za razvoj Google Maps.

Taylor je nakon odlaska iz Facebooka s još jednim kolegom iz Googlea, Kevinom Gibbsom, pokrenuo startup Quip, softverski alat namijenjen poslovnim korisnicima za povećanje produktivnosti, fokusiran na mobilne platforme, koji svojim korisnicima omogućava jednostavnije dijeljenje dokumenata, bilješki, tablica i ostale poslovne dokumentacije.

Razumijevanje proizvoda i tehnologije

Osim rada za dva tehnološka giganta, možda bi upravo Taylorovo startupovsko iskustvo u razvoju proizvoda moglo pridonijeti rješavanju problema za koje Twitter nije uspio pronaći odgovarajuća rješenja. “Bret donosi izvrstan smisao za razumijevanje proizvoda i tehnologije, što će biti neprocjenjivo u realizaciji naših planova za 2016. i dalje od toga”, izjavio je Omid Kordestani, izvršni predsjednik Twittera, kojeg je Jack Dorsey doveo krajem prošle godine iz Googlea.

U međuvremenu, Dorsey je u Twitter doveo izvršnu direktoricu i predsjednicu u Black Entertainment Television) Debru Lee. Prije toga u Twitter je stigao i glavni financijski direktor Pepsija Hugh Johnston, te Martha Lane Fox, suosnivačicu internetske stranice za putovanja Lastminute.com, članica odbora direktora britanskog televizijskog kanala Channel 4 i trgovačkog lanca Marks & Spencer.

Taylor je i predani tviteraš

Za razliku od ostalih novih članova odbora, čije su glavne kompetencije financije i mediji, upravo bi ekstezivno iskustvo u razvoju proizvoda, a činjenica da s 44 tisuće sljedbenika na Twitteru i preko tri tisuće objavljenih tvitova, prilično dobro upoznat s funkcioniranjem i ključnim problemima koji su krivi za više višegodišnji zastoj u njegovom rastu.

Problem je zadržavanje postojećih korisnika

Dugotrajna stagnacija korisničke baze koja je zastala na 300 tisuća korisnika, i pad prihoda od oglašavanja u prvom kvartalu ove godine rezultirala je potopom Twittera na Wall Streetu i sve nestrpljivijim investitorima, a sve se češće spominje i potencijalna prodaja Twittera.

Istraživanje SurveyMonkeyja je pokazalo da suprotno uvriježenom mišljenju, Twitter nema problem s privlačenjem novih korisnika – nego zadržavanjem postojećih. Prema njihovim podacima, u ožujku ove godine broj skinutih aplikacija (što je dosta dobar pokazatelj rasta korsiničke baze) za Twitter je iznosio oko šest posto u odnosu na ukupni broj postojećih aktivnih korisnika. Slično kao i Facebook, kojemu je broj skinutih aplikacija u odnosu na postojeće korisnike iznosio sedam posto.

Jedan od razloga u posljednje se vrijeme navodi i da Twitter ne radi dovoljno na zaštiti korisnika od seksističkih i rasističkih ispada te govora mržnje određenog dijela korisnika te da je to mnoge otjerali s platforme.