Danny Boyle je za neuspjeh filma 'Jobs' okrivio studio Universal i njihovu lošu promotivnu kampanju

Smatra da se film prerano krenuo prikazivati u kinima

British director Danny Boyle poses for photographers as he arrives to attend the premiere of the film "Steve Jobs", during the BFI London Film Festival in London on October 18, 2015. AFP PHOTO / BEN STANSALL

Danny Boyle je konačno odlučio javno prokomentirati neočekivano slabe rezultate njegova novog filma “Jobs”, biografske drame o pokojnom suosnivaču kompanije Apple. Podsjećamo, ovaj film je doživio popriličan debakl tijekom prvog vikenda u kinima zato što je zaradio samo 7.3 milijuna dolara.

To je manje od trećine budžeta potrošenog na snimanje i koji je iznosio 30 milijuna dolara, a kad se tome doda cijena marketinga i promocije, ukupan trošak filma postaje duplo veći. Da bi ovaj film postao isplativ, morao bi zaraditi barem 120 milijuna dolara, što se u ovom trenutku ne čini vjerojatnim. Nakon puna tri tjedna u kinima, zarada se popela na samo 16 milijuna dolara.

Razočaran ostvarenim rezultatima

Oscarom nagrađeni redatelj je uvjeren da je tako poražavajuć rezultat posljedica loše promotivne strategije. “Bio sam jako razočaran kad sam vidio da prikazivanje na nacionalnoj razini ne funkcionira dobro, zbog čega se broj kina koji prikazuju film morao drastično smanjiti. Svjestan sam da je sad lako komentirati i analizirati uzroke, no mislim da je glavni problem bio u činjenici da se sa prikazivanjem u svim američkim kinima krenulo prerano”, rekao je Doyle za BBC.

“Jobs” je prvo pušten u 4 američka kina koja su dobila prava na ekskluzivne projekcije, i rezultati koje je tamo postigao su bili više nego zadovoljavajući. Dva tjedna kasnije krenulo je prikazivanje u dvije i pol tisuća kina diljem SAD-a, gdje je ozbiljno podbacio. Kad je Universal vidio da se trend loše gledanosti neće promijeniti, odlučio je ograničiti broj kina na skromnih 421.

Loš mjesec za nove filmove

Usprkos tome što je razočaran ostvarenim rezultatima, Danny Boyle je u istom razgovoru pohvalio Universal jer su imali hrabrosti uložiti značajna sredstva u ovaj projekt nakon što ga je Sony odbacio. “Treba im odati priznanje jer su kroz čitav proces snimanja, a i nakon toga, čvrsto stajali uz nas i bili su uvjereni u dobar rezultat”, rekao je Boyle, dodavši da se nada kako će ljudi ipak dati šansu ovom filmu.

“Jobs” je tek jedan u nizu filmova koji su ostvarili vrlo loše rezultate u posljednjih mjesec dana. Ista stvar se dogodila drami “Burnt” s Bradleyem Cooperom u glavnoj ulozi, političkoj satiri “Our Brand Is Crisis” sa Sandrom Bullock i komediji “Rock The Kasbah” s Billom Murrayem. Bez obzira na sve, “Jobs” je prikupio uglavnom vrlo dobre kritike i očekuje se da će biti važan dio iduće dodjele Oscara.