Dizajneri Kazinoti&Komenda opet razbjesnili dio publike. Prešarali su im plakat za predstavu, ali oni u tome ne vide problem

Preko noći je u Splitu vandaliziran plakat za najnoviju operu HNK. Donosimo pozadinu incidenta

FOTO: Ivo Cagalj/PIXSELL

“Oops!… They Did It Again.” Splitski dizajnerski duo Kazinoti&Komenda – iza kojega stoje Karlo Kazinoti i Mišo Komenda, autorski dvojac koji djeluje na sceni već dulje od desetljeća (zanimljivo, zajedno sviraju i u bendovima Leut magnetik i Rolo) – opet je svojim plakatom za novu predstavu u splitskom HNK-u uspio razbjesniti, za pretpostaviti je, konzervativniji dio publike.

Naime, kao redovni suradnici te kazališne kuće, napravili su plakat za operu “Capuleti i Montecchi”, koja se daje u splitskom nacionalnom teatru. Riječ je o remek-djelu talijanskog skladatelja Vincenza Bellinija, zapravo verziji priče o najpoznatijim ljubavnicima svjetske literature – Romeu i Juliji – u režiji Hrvoja Korbara, a pod ravnanjem Ive Lipanovića i Davora Kelića.

Bellinijeva opera prikazuje posljednji dan života slavnih ljubavnika, njihove posljednje očajničke pokušaje bijega od svojih obitelji i rata u kojem su se, ne svojom voljom, našli na suprotnim stranama.

Kazinoti&Komenda – autori zaslužni za vizualna rješenja mnogih događanja u Splitu i Hrvatskoj, među kojima se posebno ističu oni za Festival mediteranskih filmova Split, ali i splitski HNK – grafičko rješenje plakata za operu donijeli su u svom specifičnom izričaju, ne zazirući od prikaza golotinje.

Kazinoti&Komenda

Tako na plakatu, za koji je fotografiju snimio Frane Balta, dok je kao model bio angažiran Bruno Dubravec, vidimo nagog čovjeka. No, nekome je to bilo previše pa je preko noći osjetio potrebu da u blizini HNK-a Split na plakatu za predstavu prefarba stražnjicu modela. Fotografiju vandaliziranog plakata na svojem je Facebook profilu podijelio splitski umjetnik Veljko Popović, a objavu mu je komentirao i sam autor Karlo Kazinoti.

Veljko Popović

“Netko više voli dlakave guze”, komentirao je autor plakata.

Podsjetimo, ovo nije prvi put da Kazinoti&Komenda svojim dizajnom izazivaju reakciju dijela javnosti. Samo u prošloj godini to im je uspjelo u dva navrata. Naime, početkom srpnja 2023. godine, pozornost su izazvali plakatom za 69. Splitsko ljeto – koji je prikazivao dva jezika u dodiru – a kratko nakon toga i onim za predstavu “Gazdarica”, koji je također naručio splitski HNK.

Kazinoti&Komenda

Plakat za predstavu “Gazdarica” – prema djelu Carla Goldonija, koje prati neudanu samouvjerenu Mirandolinu, vlasnicu gostionice u Firenci koja se svakodnevno suočava s neobičnim problemom napasnih muškaraca koji se neumorno vrte oko nje – dizajneri su odlučili iznijeti kroz motiv novčanika, no koji je jako podsjećao na ženski spolni organ.

Kazinoti&Komenda

Mostov vijećnik Josip Markotić njihova je rješenja tada proglasio “pornografskim uratcima” i “dnom dna”, a zgrozili su i dio publike na Facebooku, koji ih je optužio za “jeftin izričaj” i “bespotrebno izazivanje pažnje”. Dizajneri na svoje radove, treba dodati, dobivaju i brojne komentare podrške, a da ih cijeni i struka dokazuju i brojne nagrade koje su osvajali u karijeri.

Dizajnerski dvojac, svemu unatoč, ipak nastavlja po svome. Nakon najnovijeg “incidenta” oko njihovog plakata, dozvali smo ih za komentar. Javio se Karlo Kazinoti koji nam je kratko poručio: “Plakati se šaraju, to je normalna stvar. Ne vidimo nikakav problem – mislimo da je sasvim u redu da se nešto docrtava na plakate.”