Komunikacija putem e-maila ključna za uspješno poslovanje. Kako napisati dobar poslovni E-mail?

Uz pravilnu komunikaciju do uspješnog poslovanja

FOTO: Unsplash.com

Prije nego što započnete s pisanjem, jasno definirajte svrhu poslovnog maila. Pitajte se što želite postići slanjem tog e-maila i koji je cilj komunikacije.

Budite jasni, koncizni i profesionalni u formulaciji e-maila. Koristite jednostavan i razumljiv jezik te izbjegavajte nepotrebne tehničke termine ili sleng.

Prilagodite ton i stil komunikacije primatelju. Na primjer, ton maila koji šaljete kolegi može biti opušteniji nego ton e-maila koji šaljete potencijalnom klijentu.

Budite precizni u objašnjavanju vaše poruke. Navedite konkretne informacije i izbjegavajte nejasnoće koje mogu dovesti do nesporazuma.

Kod pisanja kvalitetnog poslovnog maila, koristite strukturu koja olakšava čitanje i razumijevanje maila. Razmislite o podjeli maila na sekcije poput uvoda, glavne poruke i zaključka.

Prije nego što pošaljete email, pažljivo provjerite pravopis i gramatiku. Nepismeni mail može ostaviti loš dojam o vašoj profesionalnosti.

Kod poslovnog maila, pazite na privatnost i zaštitu podataka. Ne dijelite osjetljive informacije putem emaila i koristite sigurne kanale komunikacije ako je potrebno.

Završite poslovni mail s pristojnim pozdravom, primjerice kao što je “S poštovanjem” ili “Srdačan pozdrav” te svojim imenom i pozicijom.

Nakon napisanog maila, pratite pravila poslovne etike i odgovorite na mail u razumnom roku. Pokažite poštovanje prema primatelju i njihovom vremenu.

Primjer kako započeti poslovni mail:

“Poštovani gospodine/gospođo…,”

Primjer kako završiti poslovni mail:

“S poštovanjem, Ivo Ivić”

Slijedite ove savjete i pišite poslovne e-mailove koji su jasni, učinkoviti i ostavljaju dobar dojam na primatelja. Komunikacija putem e-maila ključna je za uspješno poslovanje, stoga je važno uložiti trud.