Ovako Fuchs objašnjava skandalozno povlačenje udžbenika povijesti: 'Nepopravljiv je, ti recenzenti sigurno više neće raditi'

Kazao je da njegova namjera, kad je zatražio mišljenje Agencije, nije bila povlačenje udžbenika

i08.12.2023., Zagreb - U Ministarstvu znanosti i obrazovanja potpisiani su prvih 14 programskih ugovora s javnim znanstvenim institutima i javnim veleucilistima. Radovan Fuchs.  Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL
FOTO: Tomislav Miletic/PIXSELL

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs izjavio je kako je udžbenik “Zašto je povijest važna? 4”povučen zato što je dobio mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje da on u velikom dijelu ne odgovara onome što se od kurikula povijesti tražilo. “Unutra postoje vrlo ozbiljni nedostatci koji su sadržani do te mjere da je ispravljanje udžbenika praktično nemoguće”, prenio je Fuchs mišljenje Agencije.

Kazao je da njegova namjera, kad je zatražio mišljenje Agencije, nije bila povlačenje udžbenika. “Na povlačenje sam se odlučio zato što je udžbenik u ovakvom stanju nepopravljiv kako bi bio u skladu s kurikulom i onim što on propisuje”, rekao je. Naglasio je kako je povlačenje nekoga udžbenika komplicirana procedura jer za takvu odluku mora imati sve spoznaje.

Jedne recenzente angažiraju sami nakladnici, druge Ministarstvo, rekao je ministar i dodao kako recenzenti ni jedni ni drugi nisu napravili dobar posao. “Recenzenti Ministarstva sigurno više neće recenzirati ni jedan udžbenik”, poručio je ministar.

Skandalozno povlačenjem

Podsjetimo, udžbenik povijesti za 4. razred gimnazije autora Miljenka Hajdarovića, Vedrana Ristića i Nikice Torbice izbačen je liste odobrenih školskih udžbenika nakon kampanje Marijane Petir i portala Željke Markić.

Profesorica Snježana Koren, koja na zagrebačkom Filozofskom fakultetu predaje metodiku nastave povijesti te hrvatsku i svjetsku povijest 20. stoljeća, za Telegram je rekla da se ovakvo povlačenje udžbenika ne pamti od devedesetih. Rekla je da se radi o skandaloznom izdvajanju i povlačenju udžbenika.

Koren naglašava kako, nakon osobnog uvida u povučeni udžbenik, može reći da on ima “određenih materijalnih pogrešaka, pa i metodički upitnih rješenja”, ali i da takvih pogrešaka ima u svakom drugom odobrenom udžbeniku.