Kolaps javnog prijevoza u Rijeci. Nema tko voziti autobuse, šoferi masovno na godišnjem i bolovanju, u pomoć stižu Indijci i Nepalci

Najavljeno je zapošljavanje 20 stranih radnika, ali oni tek potkraj veljače dolaze u Rijeku

26.07.2022., Rijeka - Predstavljanje 23 od 37 novih autobusa Komunalnog drustva Autotrolej na autobusnom kolodvoru Delta. Autobusi su nabavljeni putem EU projekta "Nabava novih autobusa za Komunalno drustvo Autotrolej d.o.o." Projekt su predstavili gradonacelnik Marko Filipovic, direktor Autotroleja Alberto Kontus i procelnica odjela za komuinalni sustav Maja Malnar.  Photo: Goran Kovacic/PIXSELL
FOTO: Goran Kovacic/PIXSELL/Ilustracija

Riječki Autotrolej će zbog nedostatka vozača promijeniti vozni red pa će od srijede, 14. veljače, smanjiti broj polazaka autobusa na gradskim linijama, potvrdili su iz gradskog komunalnog društva za prijevoz putnika. Po riječima glasnogovornice Kristine Prijić, izmjene voznog reda bit će objavljene na web stranicama Autotroleja.

Vozni red mora se mijenjati jer nedostaje vozača, 33 su na bolovanju, a 22 koriste godišnji odmor, kazala je Prijić dodavši da su u Autotroleju sada zaposlena 253 vozača.

Iz Autotroleja kažu i kako je problem nedostatka vozača prisutan već duže vrijeme, a od početka ove godine još je sedam vozača otišlo u mirovinu, dok su istodobno zaposlena samo dva, prenosi Novi list.

Najavili zapošljavanje 20 stranih radnika

Iz Autotroleja su početkom siječnja najavili da će zaposliti 20 radnika iz Nepala i Indije, od kojih je njih desetak trebalo početi raditi potkraj veljače. No, oni će početi raditi nešto kasnije jer će tek potkraj veljače doći u Rijeku, nakon čega će ići na obuku i tečaj iz hrvatskog i engleskog jezika.

Još deset radnika iz Nepala i Indije očekuje se u Rijeci tijekom ožujka i travnja. Iz Autotroleja su potvrdili da su počeli kolektivni pregovori sa sindikatom o povećanju plaća. Autotrolej prevozi putnike na 50 linija te povezuje 13 gradova i općina sa 171 autobusom.

Sindikalisti: ‘Plaće su premale’

Sindikalisti Autotroleja kažu da se nedostatak vozača može riješiti značajnim povećanjem plaća, kako bi se privukli novi vozači, prenosi Novi list. Alen Bartulac, predsjednik Sindikata primorsko-goranskih komunalaca ističe kako osim premalih plaća na nedostatak vozača i velik broj bolovanja značajno utječu i uvjeti rada.

“Nemamo razrađen sustav smjena, slobodnih dana i korištenja godišnjih odmora, posebno na gradskim linijama. Novi Zakon o mobilnim radnicima donio je i nove odredbe o minimalnom broju sati između smjena i tako dalje, a problem je i to što je prošlogodišnjim kolektivnim ugovorom izostavljen sustav nagrađivanja ljudi koji žele i spremni su raditi prekovremeno”, rekao je, među ostalim, za Novi list.