Ovih 15 stvari biste trebali savladati prije nego što navršite tridesetu, tvrde stručnjaci za karijere

Do tridesete godine trebate razviti komunikacijske vještine ili napustiti loš posao

FOTO: HannahWebb/Flickr

Postoji čitav niz stvari koje bi svaka osoba trebala napraviti do svoje tridesete godine, tvrde stručnjaci. To će im pomoći ostvariti vlastite želje i ideje, bilo da se radi o putovanju na drugi kontinent ili stjecanju dodatne diplome.

Osim osobnih želja, postoji čitav niz stvari i na profesionalnom planu koje je poželjno ostvariti do tridesete, kako bi mogli definirati koji posao će nas dugoročno ispunjavati i kakvu karijeru želimo izgraditi.

Business Insider prikupio je savjete brojnih stručnjaka koji bi trebali pomoći svakome da prije tridesete godine krene graditi karijeru u željenom smjeru.

1. Zaradite otkaz

23900441643_39f2a3f369_o
Dobivanje otkaza može biti poziv za promjenu bm_adverts/Flickr

“Dobivanje otkaza vrlo rano može biti teško životno iskustvo, ali također može poslužiti kao poziv za promjenu”, rekao je za Business Insider Michael Kerr, autor knjige “The Humor Advantage: Why Some Businesses Are Laughing All the Way to the Bank”.

Dobivanje otkaza u dvadesetim godinama može biti upozorenje da ste okrenuti pogrešnoj karijeri i naučiti vas da razvijete nužne sposobnosti za stvaranje dobrog zamjenskog plana, smatra Kerr.

2. Napustite loš posao

“Život je prekratak da ostanete na poslu kojeg mrzite, a vaše dvadesete su vrijeme da riskirate”, rekla je Kate Swoboda, kreatorica programa Courageous Coaching Traning.

Swoboda sugerira da zamijenite loš posao za bolje plaćenu poziciju koja vam se sviđa ili da počnete raditi za sebe. “Prije nego što pomislite da ne možete raditi za sebe, zapamtite da je ovo digitalno doba, i svatko tko je strastven i ima strpljenja može zaraditi putem interneta”.

3. Napišite jednostavnu izjavu o viziji

4424199420_48b7b4c5bc_o
Vizionarska tvrdnja ne treba biti dugačak manifest Brady Withers

“Morate znati kamo idete ako tamo želite stići”, smatra Swoboda. Naša izjava o viziji ne treba biti dugačak manifest, nego jednostavno shvaćanje zbog čega nešto radimo.

Do toga se može doći ako odgovorimo na pitanja ‘Kako se želim osjećati kada idem na posao svaki dan?’, ‘Na koji način moj posao pozitivno utječe na moj život i život drugih?’ i ‘Što me zadovoljava u ovom tipu posla?'”

4. Naučite organizirati vlastito vrijeme

Pravilna organizacija vremena je vještina koju treba savladati do tridesete, tvrdi Barry S. Saltzman, poslovni stručnjak i direktor Saltzman Enterprise grupe. Saltzman ističe kako je vrijeme novac, a nijedna tvrtka neće biti sretna ako se novac nepotrebno rasipa. “Učenje do tridesete što vas čini učinkovitim je važno za profesionalan razvoj jer će to stvoriti bolji dojam o vama u očima vaših nadređenih”.

5. Stvorite kratko objašnjenje posla kojim se bavite

6880201897_20957c7f14_z
Morate se istaknuti decoded conference/Flickr

Kada ste shvatili kako izgleda vaša vizija, pokušajte pronaći način da je objasnite drugima. “Govorenje da ste copywriter ili da radite s financijama je u redu i kicoški, ali to neće učiniti da se istaknete ili da inspirirate ljude da vam postavljaju kratka pitanja kojima će pokazati interes za ono čime se bavite”, objašnjava Michelle Ward, trenerica za karijeru i suautorica knjige “The Declaration of You!”.

Kada se Ward predstavlja drugima, ona im kaže da kreativnim ženama nudi usmjeravanje iz snova. “Na taj način, osoba koja me sluša se može povezati s onime što govorim ili me predstaviti bilo kojoj kreativnoj ženi koja traži usmjeravanje iz snova”, tvrdi Ward.

6. Postanite stručnjak

“Do 30. godine trebali biste znati što sve možete. S profesionalnog i poslovnog kuta gledišta, biti stručnjak u određenom području važnije je od svega”, smatra Saltzman. Njegov savjet je da rano treba uložiti trud u ono što radimo kako bismo postali izvrsni u tom području.

7. Naučite pristojno prihvaćati odbijanje

2191404675_53b2efeb3e_o
Ne trošite energiju na vrijeđanje hobvias sudoneighm/Flickr

Odbijanje nije zabavno, ali je ono dio života, piše Christi Wentz, korisnica Quore. “Kada se odbijanje dogodi, prihvatite ga ali nastavite dalje. Ne trošite energiju ili vlastito dostojanstvo na vrijeđanje drugih osoba čije ste odobrenje željeli, a nisu vam ga dali. Samo ćete se osjećati grozno i izgledat ćete poput budale.”

8. Napravite knjigu pobjeda

Radi se o mjestu u kojem ćete skupljati sve komplimente koje ste dobili zbog posla kojeg radite kao i vlastite pobjede i postignuća, objašnjava Ward. “Držanjem svega na jednom mjestu moći ćete artikulirati ono što dobro radite”. Knjiga pobjeda ne treba biti opipljiva. Ward koristi Evernote u koji kopira pohvale koje dobije na e-mail.

9. Pošaljite e-mail nekome kome se divite

3551086003_4f4cbd9186_b
Recite nekome zašto mu se divite Garry Knight/Flickr

Swoboda sugerira da kažete osobi kojoj se divite zašto joj se divite bilo da se radi o nekome tko je napisao vašu omiljenu knjigu, promijenio korporativnu kulturu u tvrtci na bolje ili pokazao korporacijama kako svoj profit mogu iskoristiti za činjenje dobra. “Često ljudi oklijevaju poslati takve poruke jer pretpostavljaju da ih nitko neće pročitati, ali biste se iznenadili koliko često nadređeni prepoznaju gestu i vrate odgovor”.

10. Pokrenite projekt koji vas uzbuđuje

Ward sugerira da se trebamo zapitati što će naš radni dan učiniti boljim i značajnijim. Vaš san o radnom mjestu može se reflektirati na vaše buduće ciljeve u karijeri, poput ponude da planirate blagdanske zabave. Ako niste sigurni da će vaš šef to prihvatiti, Ward sugerira da sve radite tijekom slobodnog vremena. “Zapamtite da se to u vašem životopisu također ubraja kao iskustvo”.

11. Izrazite svoje ideje

Predložite svoje ideje na sastancima © Royalty-Free/Corbis

U dvadesetima smo obično fokusirani na sustizanje nečega ispred nas, dok je u tridesetima sve na vraćanju onoga što smo uložili, tvrdi Swoboda. “Umjesto da držite sve svoje dobre ideje samo za sebe kako bi ih privatno prezentirali šefu, podijelite ih na sastancima”, sugerira Swoboda.

Kada se vaši suradnici požale na problem pitajte ih na koji im način možete pomoći i nemojte se bojati pred nadređenima istaknuti koliko drugi ljudi rade. “Vjerujte mi kada kažem da će vas ljudi po tome pamtiti i to je najbolje što će dobiti od ulaganja u svoju karijeru”

12. Postanite majstor komunikacijskih vještina

“Nažalost, većina ljudi ne koristi svoje vrijeme kako bi popravili svoje komunikacijske sposobnosti i njihova karijera pati zbog toga”, kaže Saltzman.

Do tridesete godine trebate moći izraziti vlastite ideje učinkovito i ispravno. Saltzman smatra da su loše vještine pisanja neprihvatljive jer nas sve što napišemo ili kažemo predstavlja kao osobu.

13. Naučite se povezivati

Povezivanjem ćete izbjeći greške koje mnogi ljudi rade Dave Fayram/Flickr

Povezivanje je esencijalna stvar da sagradite uspješnu karijeru. Istraživanja su pokazala da postoji direktna poveznica između strateškog povezivanja i povećanog prihoda. Kako bi se uspješno povezali s nekim morate izaći iz vlastite zone komfora.

14. Preuzmite kontrolu nad vašim društvenim mrežama

“Ne smijete dopustiti da vas osobni profil na Facebooku predstavlja potencijalnom poslodavcu ili klijentu”, smatra Ward. Kako bi bili sigurni da imate kontrolu nad time kako vas drugi doživljavaju na društvenim mrežama, Ward sugerira da pokrenete blog i brinete o svom LinkedIn profilu.

15. Prihvatite konflikte

23705012302_d7e045104c_o
Prihvaćanje konflikta poboljšava učinkovitost Artis Pupins/Flickr

“Konflikti su svuda, stoga to nije izlika da se ne naučite nositi s njima. Prihvaćanje konflikata i uzimanje vremena da ih se riješi poboljšava učinkovitost svima koji su uključeni u njih”, tvrdi Saltzman.