Pričali smo s ekipom Vicoinza koja razvija virtualni novac da bi i obični gameri počeli zarađivati od igranja

Sada ozbiljno zarađuju samo zvijezde, osnivači žele demokratizirati tržište

FOTO: Vjekoslav Skledar/Telegram

Suosnivači su startup tvrtke Vicoinz, prve koja je od online gaminga odlučila stvoriti ozbiljnu profesiju, i sami su gameri cijeli život ali, kako sami kažu, nikad nisu bili dovoljno dobri da postanu profesionalci kakvi se na velikim svjetskim natjecanjima bore za višemilijunske nagradne fondove. Ali gamerski staž ipak je donio korist, možda i veću nego da su zarađivali samo za sebe. Budući da u gamingu ozbiljno zarađuju samo najveće zvijezde, Hrvoje-Tomislav Presečan i Marko Horvatinec odlučili su demokratizirati tržište i omogućiti svim ostalim gamerima, u koje skupa sa 700 milijuna ostalih spadaju i sami, da počnu zarađivati radeći što vole.

Stvarate li vi to prvu hrvatsku virtualnu valutu?

Vicoinz će se početkom 2016.moći kupovati i prodavati za pravi novac. Dugoročni nam je plan postati jedinstvena valuta za kupnju svega vezanog uz igre i gaming. Ako dobijemo podršku svjetskih gamera, Vicoinz će postati virtualna valuta.

Tko su ciljni korisnici Vicoinza?

Primarna svrha je “običnim” gamerima omogućiti da monetiziraju svoje vrijeme i vještinu.

Kako se igranje monetizira?

Vicoinz se može monetizirati na dva načina, oba uključuju igranje eSport igri preko naše platforme. Prvi način je kupnja Vicoinza, ulaganje u turnire i pojedinačne mečeve i osvajanje nagrada na turnirima u Vicoinzima, nešto poput turnira u pokeru samo što ovdje govorimo o izričitoj vještini, sportu. Faktora sreće gotovo da i nema. U Americi, Aziji i većini članica EU-a gaming je priznat kao sport.

Drugi način?

Drugi način je zarađivanje Vicoinza ispunjavanjem dnevnih zadataka vezanih uz igru. Zarada se može isplatiti ili ulagati dalje. Taj je način besplatan i nudi veću zaradu, ali traži puno više vremena i truda, prikladniji je za hardcore gamere.

dota2
Nagradni fond Međunarodnog Dota2 turnira za 2015. veći jei od 18 milijuna dolara flickr

 

Jeste li testirali ideju na širem tržištu?

Nakon godinu dana rada na platformi, prvi smo se put prijavili na startup pre-accelerator Huge Thing u Poznanu u Poljskoj. Izabrani smo među mnoštvom projekata i s još 16 projekata prošli program. Bilo je odlično.

Ima li zainteresiranih ulagača?

Zapazilo nas je nekoliko europskih i svjetskih venture ulagača. Trenutačno pregovaramo, pa ne smijem više reći.

Kakav je poslovni model Vicoinza?

Platforma je medij za organiziranje online natjecanja u eSport igrama. Igrači plaćaju akontacije u Vicoinzima, a mi uzimamo 10 posto provizije za organizaciju. Nudit ćemo i puno sadržaja u online trgovini vezanoj isključivo uz gaming. Pregovaramo s više svjetskih brendova. Ako uspijemo, bit će awsome.

Zašto ste za prvu igru za Vicoinze odabrali League of Legends?

Isključivo zato što je nudila tehnički najjednostavnije rješenje u smislu otvorenog API-ja, a i najpopularnija je eSport igra. Igra je oko 50 milijuna igrača u svijetu.

Hoćete li se širiti na druge igre?

Plan je dati podršku za ostale igre poput Blizzardovih Hearthstonea i StarCrafta, CS:GO, Dota2 i drugih popularnih naslova. Proizvođači igara su shvatili da je javni API postao gotovo standard i svi ga polako uvode.

U intervjuu za Netokraciju spominjete kako vam je krajnji cilj proširiti Vicoinz iz zajednice igrača na opću populaciju. Kako ćete to napraviti?

Uža zajednica gamera su profesionalci, ljudi koje možete gledati na Twitchu i YT-u kako se natječu za milijunske iznose. Dota2 turnir ove je godine imao nagradni fond od 12 milijuna dolara. Mi želimo pružiti priliku svakodnevnim gamerima da preko naše platforme monetiziraju vrijeme provedeno u igri. Do njih planiramo doprijeti online kanalima te preko popularnih imena u tom svijetu, pregovaramo s nekoliko streamera koji su opinion makeri. Želimo da gaming kao nova profesija koju ćemo stvoriti bude dostupna široj publici, a ne samo šačici najboljih. Iskreno se nadamo da ćemo među gamerićima dobiti podršku.

O čemu će ovisiti širenje u druge igre?

O kvaliteti podrške koja ovisi o API-ju igre. Želimo maksimalnu automatizaciju za igrače, kad dođu na turnire preko naše platforme oni ne smiju osjetiti administraciju, a to zahtijeva dobar API koji još ne pružaju sve igre.