5 neospornih poslovnih mudrosti Bachmana iz 'Silicijske doline'

Lik tupavog stonera glas razuma je na luđačkoj sceni

I u drugoj sezoni HBO-ova serija “Silicijska dolina” jedan je veliki ispad autoreferentnog humora i upoznavanja nedužnih građana s kulturom američke tehnološke scene. U polusatnim epizodama autori serije na čelu s Mikeom Judgeom ismijavaju tu scenu tako precizno i slasno, da uglavnom ne znate da li biste se smijali ili gađali ekran.

Kad se izuzmu neizbježne doslovnosti (nije Judgeu lako objasniti Silicijsku dolinu nedužnom građaninu), serija je odlična i prijeko potrebna zafrkancija na račun raznih Zuckerberga i Jobsova koje srednjostrujaški mediji mistificiraju do iznemoglosti.

Serija prati avanture Richarda Hendriksa, genijalnog i patološki sramežljivog programera zaposlenog u velikoj internetskog kompaniji Hooli, koji sa strane u inkubatoru Erlicha Banchmana strane razvija startup, glazbenu aplikaciju Pied Piper.

Aplikacija je bezvezna ali Richardovi kolege u Hooliju koji su na prevaru od njega izvukli aplikaciju da bi ga ismijavali, shvaćaju da je Richard izmislio kod koji omogućava tako lagan prijenos podataka da bi mogao napraviti revoluciju u industriji. Dok Hooli pokušava odgonetnuti kod, Pied Piper kreće na put milijuna startupa u Silicijskoj dolini, koji će obilježiti svi fenomeni i ludosti te scene. Mike Judge je Bachmana u seriji sjajno postavio kao glas razuma u okolini obnevidjeloj od svojih ambicija i želja.

Nauči se prvo prodati sebe

“Cool kompanija treba cool logo”, kaže Erlich u zenitu ideje da pronađe uličnog umjetnika koji će napraviti logo za Pied Piper. “Mislite da su ovi u Nucleusu uzeli zatvorenika da im nacrta mural na garaži?” Njegov grafiter na kraju napravi tako dobar logo da im i Nucleus zavidi. (Sezona 1 Epizoda 5)

Dobra ideja je bezvrijedna pred krivom publikom

“Znam što je binarni kod. Isuse! Zapamtio sam heksadecimalne tablice još kad sam programirao sa 14 godina, okej? Pitaj me koliko je devet puta F. Fedamdesetpet. Ne trebaš mi ti govoriti što je binarni kod kao što ja ne trebam miblisti o juhi i slikanju juhe. Trebam tvoje razmišljanje o aplikacijama,softveru, web stranicama. Ovo je Silicijska dolina, a ne…Paris, Texas…gdje je Cambell’s Soup.” Što prolazi u Teksasu ne prolazi u Kaliforniji. Svaka ideja mora prvo naći pravu publiku. (Sezona 1, Epizoda 1)

Budi uvijek spreman na borbu

“Moramo se ponašati kao životinje u prirodi kad su stjeran u kut: ponašajte se užasno i slijepo se obrušavajte na sve oko sebe.” Pa što ako Pied Piper nije atraktivan kao Nucleus, ako sami vjerujete u svoj proizvod i ulagači će vjerovati. (Sezona 1, Epizoda 8)

Kultura firme je sve, radi na njoj

“Naša cijela korporativna kultura razlog je što nemamo korporativnu kulturu.” Bachmanova legendarna scena u kojoj ne razumije da je upravo potvrdio da je rasizam dio kulture Pied Pipera. Ne popravljaj ništa dok se ne pokvari. (Sezona 1, Epizoda 5)

Želiš biti milijarder? Prvo nauči biti šupak

“Zato i jest milijarder, jer je šupak. Jer zna kako i kada biti šupak.” Bachmanovo kratko predavanje Richardu nakon sastanka s Peterom Gregoryjem kapsulirana je mudrost: ne budi alat, budi šupak. Ako sami ne vrednujete svoje ideje, neće nitko. (Sezona 1, Epizoda 2)