Alibaba je rasturio, na popustu za Dan samaca prodano je robe za 25 milijardi dolara

Telegramov tech novinar o rekordu najvećeg kineskog online trgovca; od 1,48 milijardi transakcija napravljenih u subotu, 15 je Ivanovih

Alibaba, najveći kineski online trgovac, jučer je imao svoju verziju Black Fridaya, odnosno dana s najvećim popustima u SAD-u. Alibaba je s tom akcijom počeo 2009. godine, na kineski Dan samaca 11. studenog, i od tada je održavaju redovito. Ove godine su rasturili; u samo 24 sata prodali su proizvode u vrijednosti preko 25 milijardi dolara. Usporedbe radi, prošle godine na Black Friday prodalo se robe u vrijednosti 3 milijarde, a na Cyber Mondayu 3,45 milijardi. Čak i ako se uračunaju tri dana između Black Fridaya i Cyber Mondaya, prodaja je upola manja.

Alibaba je pritom, s ove 25,3 milijarde dolara, u odnosu na lani skočio 40 posto. Imali su ukupno 1,48 milijardi transakcija, odnosno 17.100 u sekundi.

Alibaba je pomeo konkurenciju

Alibabi općenito ide jako dobro. U zadnjih godinu dana unaprjeđivali su svoj trgovački core biznis unutar Kine, stoga im je zarada u posljednjem kvartalu skočila za 61 posto. Kao proslava odličnog kvartala poslužila je bombastična ceremonija početka prodaje, koju je održao osnivač Alibabe Jack Ma. Nije bio sam, ugostio je i Pharrella Williamsa, Nicole Kidman i Mariu Sharapovu. Došao je i Luís Figo, legendarni portugalski nogometaš, koji je na pozornici branio penale.

Alibabin najveći lokalni konkurent JD.com također je imao rasprodaju na Dan samaca. Uspjeli su prodati proizvode u vrijednosti 19.14 milijardi dolara, što je također više od Alibabina prošlogodišnjeg rekorda. Međutim, JD.com je svoju rasprodaju počeo 1. studenog, koja traje još danas, a cijelu rasprodaju naziva “samačkim razdobljem”. Upravo se zbog toga JD.comov rezultat ne može mjeriti s Alibabinim, pogotovo s obzirom na to da kompanija ne želi podijeliti točne prodajne brojke za 11. studeni.

Ni ja nisam mogao odoliti popustima

Moje slobodno vrijeme zadnjih par tjedana bilo je malo drugačije od ostatka godine. U malim vremenskim rupama, kada najčešće posežem za mobitelom da mi razbije kratkotrajnu dosadu, više nisam otvarao Twitter i Facebook, već Aliexpress mobilnu aplikaciju. A onda sam čekao popuste. Kroz, nadam se, sljedećih mjesec dana, kvartovski poštar Ivek (gospodin se doista zove Ivek, ne Ivan) donijet će mi petnaestak paketa.

Kupio sam eksternu bateriju za 25,25 dolara, umjesto za 49,90 koliko inače košta te prikladni USB-C kabel za oko 2 umjesto 4 dolara. Na wireless extenderu sam uštedio oko 8 dolara, a na zidnom punjaču za mobitel više od 20. Kupio sam još nekoliko maskica za mobitele, a na svakoj sam uštedio oko 2 dolara. Osam LED žarulja platio sam 12.80 dolara umjesto 25 dolara, dok sam na Lenovo sigurnosnoj kameri uštedio najviše. Prije par dana, kamera za koju pomalo sumnjam da je original, stajala je 130 dolara, no dvaput joj je snižena cijena, na 58 dolara. Ukupno gledajući, uz još par sitnica, potrošio sam 885 kuna, dok mi je mobilna aplikacija prije 11. listopada izbacivala ukupnu cijenu košarice 1760 kuna.