Amazon je u Seattleu otvorio prvu klasičnu knjižaru i svi tvrde da više nema granica između fizičke i online trgovine

Amazon Books izgleda kao fizička verzija Amazon.com-a

Najveći svjetski online trgovac Amazon u kampusu Sveučilišta u Seattleu danas otvara prvu klasičnu knjižaru sa 6000 knjiga koje će prodavati po istim cijenama kao na webu. Knjižara je zanimljiv spoj tradicionalne trgovine s njihovom online trgovinom.

Naslovi su odabrani prema recenzijama, moraju imati najmanje 4,8 zvjezdica prema ocjenama čitatelja a drugi kriterij su podaci o njihovoj prodaji na interentu, popualrnost na stranici Goodreads i procjena urednika Amazon Booksa. Kraj svake knjige istaknuto je što su o njoj recenzenti napisali na Amazon.comu

Kindle izbačen iz Waterstonesa

Amazon Books bit će tek prva u nizu knjižara koje Amazon planira. Kompanija se polako širi na klasičnu prodaju preko punktova za podizanje pošiljki, sandučića kioska na kojima se mogu kupiti uređaji poput njihova Kindlea, ali ovo je prvi put da otvara pravi starinski dućan.

Dio motiva je sila, veliki britanski knjižarski lanac Waterstones najavio je da će prestati prodavati Kindle jer se prema riječima direktora Jamesa Daunta “gotovo uopće ne prodaje” i na mjesto koje uređaj zauzima žele staviti knjige. Nakon desetljeća problema s prodajom knjiga koja ih je skoro uništila, Waterstones, kao i druge knjižare, tvrdi da one doživljavaju novi procvat.

Amazon je zatvorio krug

“Amazon Books je fizička ekstenzija Amazon.com.a”, rekal je potpredsjednica Amazon Booksa Jennifer Cast,” Primijenili smo 20 godina iskustva u prodaji knjiga da napravimo knjižaru koja objedinjuje prednosti fizičke i internetske kupovine.” U knjižari će se moći isprobati i svi Amazonovi proizvodi, poput Fire tableta i Kindlea.

Analitičari kažu da je ovaj Amazonov potez konačna potvrda da se online i fizička prodaja stapaju i da će se trend proširiti na sva područja. Kad su veliki tradicionalni trgovci počeli agresivno ulaziti na internet dobili su stratešku prednost pred online trgovcima koji oni sada pokušavaju sustići širenjem u fizičku trgovinu i nove modele distribucije.