Analiza: Rimac Grupa sada vrijedi gotovo kao četiri Podravke

S posljednjom dokapitalizacijom, vrijednost Rimac Grupe premašila je dvije milijarde eura, odnosno 15 milijardi kuna

FOTO: Pixsell/Telegram/Rimac

Postoje projekcije prema kojima bi samo Rimac Technology do 2025. godine mogao zapošljavati oko četiri tisuće ljudi. Ako se, naravno, nastave razvijati ovim tempom

Rimac Grupa ovih je dana objavila da su osigurali novu investiciju – najveću do sada – u iznosu od 500 milijuna dolara pa su sada u vlasničku strukturu, uz postojeće dioničare ušli SoftBank i Goldman Sachs. Rimac će novac iskoristiti za daljnju ekspanziju poslovanja kroz zapošljavanje 700 novih ljudi, samo ove godine.

Fokus će biti na širenju kompanije Rimac Technology, koja je na neki način osnova poslovanja Rimac Grupe, s obzirom na to da razvijaju i isporučuju tehnološka rješenja za neke od najjačih imena autoindustrije – od Porschea, Hyundaija, pa do Aston Martina. Surađuju s ukupno 12 automobilskih kompanija.

Rimac Technology uskoro bi mogao zapošljavati 4000 ljudi

Rimac je trenutno u fazi izgradnje kampusa jer žele objediniti sve operacije na jednom mjestu. Trenutno zapošljavaju oko 1600 ljudi, na šest različitih lokacija, dok bi novi kampus, s obzirom na ambiciozne planove, trebao primiti oko 2500 ljudi. No, možda će za koju godinu i taj kampus, koji će se prostirati na oko 95 tisuća četvornih metara radnog prostora, biti pretijesan.

Naime, postoje projekcije prema kojima bi samo Rimac Technology do 2025. godine mogao zapošljavati oko četiri tisuće ljudi. Ako se, naravno, nastave razvijati ovim tempom.

Rimac Grupa vrijedi gotovo kao četiri Podravke

S posljednjom dokapitalizacijom, vrijednost Rimac Grupe premašila je dvije milijarde eura, odnosno 15 milijardi kuna. Za usporedbu, vrijednost, odnosno tržišna kapitalizacija Podravke, jedne od naših najvećih prehrambenih kompanija, prema posljednjoj cijeni na Zagrebačkoj burzi iznosi 4,3 milijarde kuna. Vrijednost INA-e kada se broj dionica pomnoži s cijenom na Zagrebačkoj burzi trenutno je oko 34 milijarde kuna.

Usprkos tome što je Rimac Grupa u vlasničku strukturu privukla vrlo snažna imena, surađuju s najpoznatijim imenima automobilske industrije, a preuzeli su i legendarnu marku Bugatti, u dobrom dijelu javnosti i dalje postoji velika skepsa prema gotovo svemu što rade.

Mnogi su dosta skeptičan prema robotskim taksijima

Vjerojatno najveće kontroverze izaziva projekt robotskih taksija koji se provodi kroz zasebnu tvrtku Project 3 Mobility, u kojoj su suvlasnici, uz Matu Rimca i neki ključni ljudi Rimac Grupe, kao i korejski proizvođač automobila KIA. Projekt će iz EU fondova, odnosno kroz Nacionalni program oporavka i otpornosti, dobiti oko 200 milijuna eura, što mnogi smatraju neopravdanim.

Među poduzetnicima se mogu čuti kritike u smislu da nije fer da samo jedan projekt dobije tako veliki novac i to bez natječaja, na kakve se javljaju druge tehnološke tvrtke.

Osim toga, smatra se nerealnim obećanje da će robotski taksiji pojaviti na zagrebačkim ulicama već 2024. godine, kao što su to najavili iz kompanije. S obzirom na ambicioznost projekta, zapravo i ne treba čuditi da su mnogi skeptični da će zaista doći do njegove realizacije.

Postavio Hrvatsku na mapu najvećih svjetskih ulagača

Priča doista zvuči nevjerojatno, jer ako se projekt realizira, Zagreb bi za nekoliko godina trebao postati jedan od prvih gradova na svijetu koji ima robotske taksije. Za početak, predviđena je proizvodnja 700 vozila koja će biti napravljena u Hrvatskoj, a robotaksije planiraju ponuditi i drugim gradovima Europe i svijeta.

Kako god ta priča završila, dosadašnji uspjeh Rimac Grupe u privlačenju investitora sasvim sigurno je postavio Hrvatsku na mapu najvećih svjetskih ulagača, što će i drugim kompanijama znatno olakšati posao kada je u pitanju prikupljanje kapitala. Ali i prodaja visokotehnoloških proizvoda, koje do sada sasvim sigurno nije bilo lako prodavati iz zemlje koja je poznatija po lijepom moru, nego po razvoju tehnologije.