Appleov novi kampus ima problem. Njihovi zaposlenici ne mogu se prestati zaletavati u staklene zidove

Post it ceduljice koje su zaposlenici stavljali na staklene zidove morale su biti uklonjeni jer narušavaju dizajn

FOTO: YouTube

Prošle je godine kompanija Apple ponosno završila gradnju svog novog kampusa koji se proteže na 175 hektara. Dizajnirao ga je šef dizajna kompanije Jony Ive i britanska arhitektonska firma Foster+Partners. Masivni uredski prostor kojeg zovu “svemirski brod” zbog dizajna nalik na leteći tanjur, namjeravao je odražavati afinitet tvrtke, vrijedne više milijardi dolara, prema neusporedivoj inovativnosti.

“Iako je tehničko čudo napraviti toliko puno stakla, to ne smatramo postignućem. Postignuće je izgradnja zgrade u kojoj toliko ljudi može raditi, povezivati se, surađivati, hodati i razgovarati” kazao je Ive za Wired, u siječnju. “Kao i kod Appleovih proizvoda, Jobs nije želio vidjeti šav, šupljinu ili trag četke sa bojom, svaki zid, pod, čak i strop trebalo je polirati do nadnaravno glatke površine.”

Apple se baš i ne trudi riješiti problem

“Svo unutrašnje drvo treba biti od određene vrste javora i koristit će se samo kvalitetna srca središta stabala” kazao je unutrašnji izvor za Bloomberg Businessweek 2013. godine. Ali, uz sve savršene krivulje i polirane površine u sjedištu Apple-a u Cupertinu, kampus nije bez mana, piše Vanity Fair. Zaposlenici koji rade u uredima, oblika prstena, imaju barem jednu pritužbu.

“Poput ptičica koje su omamljene svojim iphonima, ipadima i Appleovim satovima, zaposlenici se zaletavaju u staklene zidove radnih prostora,” piše Bloomberg. Još gore, čini se da je tvrtka Apple spremna vrlo malo učiniti da bi problem riješila. Neki su zaposlenici počeli lijepiti “post it” ceduljice na staklena vrata da bi obilježili da su tamo. Ali ceduljice su uklonjene jer su narušavale dizajn zgrade, kažu insajderi. Tražili su da ih se ne imenuje da su pričali o bilo čemu što se odnosi na Apple.

Kriza arhitekture uredskih prostora

U kompleksu radi 13.000 zaposlenika ali je Apple odbio komentirati Bloombergu koliko ih je doživjelo nezgodu. Priča služi kao bolna metafora kako preokupacija tehnološke industrije da impresionira krajnjim proizvodima, griješi na elentarnim stvarima. Unatoč svojim impresivnim proizvodima i neizmjerno visokoj tržišnoj kapitalizaciji, Apple se zapleo ovim osnovnim nedostatkom dizajna zgrade, slično kao i Facebook koji posljednjih tjedana pokušava potaknuti smislene interakcije među korisnicima, a i dalje se bori za razumijevanje vlastitog NewsFeed-a.

“Ovaj algoritam ne razumije prijateljstvo”, kaže Katie Notopoulos, novinarka Buzzfeeda. “Može ga lažirati ali kad vidimo postove na instagramu za Valentinovo, četiri dana poslije ili kada strojevi pogrešno bujicu ljutitih komentara zamijene za “angažman”, to je podsjetnik da strojevi još uvijek ne dosežu osnove humanosti”. Baš se tako i Apple koji već godinama predstavlja vrhunac inovacija, našao suočen sa krizom arhitekture svojih uredskih prostora.