AZTN je Odluke Grada Zagreba o novim ograničenjima u autotaksi prijevozu ocijenio nepoželjnima

Onemogućavanje vožnje bez naknade i ograničenje broja poduzetnika ocijenjeno nepoželjnim

Zagrebački taksisti
FOTO: PIXSELL

Odluke Skupštine Grada Zagreba donesene u prosincu 2015. godine, kojima se taksi prijevoznicima onemogućava vožnja bez naknade i ograničava broj poduzetnika odnosno broj izdanih licenci za obavljanje taksi prijevoza, ocijenjena je nepoželjnom s aspekta zaštite tržišnog natjecanja.

Naime, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) dostavila je Gradu Zagrebu mišljenje na Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o autotaksi prijevozu Grada Zagreba, kojima je Skupština Grada Zagreba nakon dolaska Ubera u Zagreb propisala nova ograničenja u poslovanju taksi prijevoza.

Ograničavanje promotivnih akcija

U Mišljenju AZTN-a se navodi kako “dodatno utvrđivanje cijene od strane Grada Zagreba tako da cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade, kako je to propisano u članku 3. Odluke, smanjuje mogućnost tržišnog natjecanja između pružatelja usluge autotaksi prijevoza i umanjuje korist za potrošače. Time su promotivne akcije poput, primjerice, startne cijene prijevoza bez naknade, u potpunosti onemogućene.”

Naime, odluka o izmjeni članka 3. dio je nastojanja da se ograniči poslovanje Ubera koji nudi promotivne vožnje korisnicima koji pozovu druge korisnike na registraciju.

Ograničavanje broja poduzetnika nepoželjno

AZTN se osvrnuo i na članak 5. Odluke koji se odnosi na ograničenje izdavanja licenci za obavljanje autotaksi prijevoza koja glasi: “Javni poziv za podnošenje zahtjeva za izdavanje dozvola za autotaksi prijevoz neće se objavljivati do 30. lipnja 2017., nakon čega će se objavljivati svakih četiri godine”.

U pogledu ove odredbe AZTN kaže da je svako “zakonsko ili faktično ograničavanje broja poduzetnika koji se bave nekom djelatnošću na određenom tržištu načelno nepoželjno sa stajališta tržišnog natjecanja. Takva ograničenja mogu se propisati samo iznimno te, u pravilu, mogu biti učinjena samo u slučaju postojanja nekog jasno definiranog javnog interesa kojim se može opravdati ograničavanje učinkovitog tržišnog natjecanja i posljedično, smanjivanje koristi za potrošače.”

U priopćenju Mišljenja AZTN-a se zaključuje da kad se nekim propisom ograničava broj konkurenata, trajanje tog ograničenja mora biti što kraće kako bi se poduzetnicima omogućio pristup na tržište. “Stoga AZTN smatra da bi donošenje propisa kojim se izdavanje dozvola za obavljanje djelatnosti autotaksi prijevoza u potpunosti onemogućuje na relativno dugo razdoblje od četiri godine, moglo predstavljati pravnu zapreku pristupu tržištu.”