Bivši glavni urednik Guardiana za poslovne probleme krivi Facebook i tvrdi da su im lani uzeli 20 milijuna funti prihoda
Birtanska novina posluje s golemim gubitkom
Alan Rusbridger, bivši glavni urednik Guardiana, procjenjuje da je Facebook prošle godine uzeo britanskom listu skoro 20 milijuna funti prihoda od digitalnog oglašavanja.
Rusbridger je nakon odlaska iz Guardiana postao ravnatelj Lady Margaret Hall koledža na Sveučilište u Oxfordu. Na nedavno održanom FT Weekend Live Festivalu, ispričao je kako su ciljani prihodi Guardiana od digitalnog oglašavanja u svibnju prošle godine, prije nego je on otišao iz novine, iznosili 100 milijuna funti. No cilj nije dosegnut, u 2015. godini uprihodili su znantno manje – 81,9 milijuna funti, što je i 2,4 posto manje nego godinu ranije.
Sve je pokupio Facebook
“Guardianove projekcije o boljim prihodima se nisu ostvarile jer je to otišlo Facebooku”, kazao je.
Business Insideru su iz Guardiana odbili komentirati brojke. Podsjećaju kako njihov izdavač tvrtka The Guardian Media Group (GMG) posluje s golemim gubitkom, prošlu godinu završili su s rekordnim minusom od 173 milijuna funti.
Nerazumljivi algoritmi
Rusbridger smatra da Facebook pruža neke prilike izdavačima, ali da na kraju uzmu sav novac “jer imaju algoritme koje mi ne razumijemo, koji su filter između onog što mi radimo i kako to ljudi prihvaćaju”.
Misli da će novinskim izdavačima biti još teže : “Ovo će se pogoršati jer oni (Facebook) imaju algoritamsku distribuciju s kojom se ne možemo nositi, a što se sve više ljudi prebacuje na uređaje, stvari postaju sve problematičnije.”