Sa stalnim padom prihoda od uređaja BlackBerry se polako pretvara u uspješnu softversku tvrtku

Kažu da ipak neće prestati proizvoditi pametne telefone

FOTO: Twitter

Glavni izvršni direktor BlackBerryja John Chen kazao je kako njegova tvrtka ne želi prestati proizvoditi telefone, iako je ta proizvodnja prema novom planu poslovanja niže na listi prioriteta kompanije. “Ne želim odustati od hardverskoga biznisa. Mislim da postoji šansa da se tu još uvijek može zaraditi”, kazao je Chen na godišnjem sastanku BlackBerryja.

Naime, neki su analitičari apelirali BlackBerryju da prestane proizvoditi telefone poput Passporta i Classica, koji od dolaska na tržište prošle godine i nisu baš polučili značajan uspjeh. Ni izvješće o prihodima nije im išlo u prilog. Naime, Blackberry prihode računa tek nakon što su uređaji prodani korisnicima. Ove je godine prodano 1,1 milijun pametnih telefona, što je veliki pad u odnosu na 2,6 milijuna primjeraka prodanih u istom periodu prošle godine.

Značajan pad prihoda

Prihodi su pali s 379 milijuna dolara godišnje na 263 milijuna dolara. Chen je sam priznao kako je prodaja uređaja posljednjih godina bila problematična. Najavio je, međutim, da će do kraja godine BlackBerry predstaviti još nekoliko telefona. U isto se vrijeme namjeravaju širiti i na softverskom polju.

“Sigurnost je jako važna stavka”, kazao je Chen. “Imamo mnogo znanja i patenata da bismo to sproveli u djelo”, dodao je. S druge strane, analitičari uporno ukazuju da Blackberryjev nedostatak objektivnosti i doticaja s realnošću. Vrijednost dionica uporno pada. Zadnji zabilježen pad iznosio je četiri posto, pa je sad cijena pojedinačne dionice 10,88 dolara.

Rast prodaje softvera

Prihodi od 658 milijuna dolara također se nisu poklapali s očekivanih 679 milijuna dolara, koje su analitičari predviđali. Ukupni su prihodi manji za 966 milijuna dolara u odnosu na godinu ranije. Chen je kazao kako je kompanija usmjerena na prijelaz iz proizvodnje telefona i hardvera na proizvodnju softvera. U tom segmentu BlackBerry bilježi rast prihoda.

Nagađanja oko prodaje kompanije ili njezinoga spajanja s drugim velikim tehnološkim tvrtkama godinama ne jenjavaju. Naročito su glasna postala otkako je Chen došao na čelo tvrtke. Međutim, on i dalje kategorički odbija svaku ideju o prodaji kompanije.