BMW na sajmu u Las Vegasu predstavio čudesnu tehnologiju, omogućava promjenu boje karoserije pritiskom na gumb

Koncept personalizacije trenutno je vrlo popularan u automobilskoj industriji

27.10.2021., Zagreb - U Tomicevu salonu automobila promoviran je novi elektricni automobil BMW iX. Photo: Davorin Visnjic/PIXSELL
FOTO: Davorin Visnjic/PIXSELL

Ako ste ikada bili neodlučni oko boje auta koje namjeravate kupiti, BMW je možda auto za vas, piše The Verge.

Njemački proizvođač automobila predstavio je ovoga tjedna na Sajmu potrošačke elektronike CES 2022. u Las Vegasu svoju najnoviju tehnologiju koja omogućuje promjenu boje automobila. Tehnologija ima više zajedničkoga s Kindleom nego što se u prvi mah čini. Oslanjajući se na E Ink, tehnologiju elektroničkog papira koja se koristi u e-čitačima i kod starog Pebble pametnog sata, tehnologija mijenjanja boje debitirala je na konceptnoj verziji BMW iX, koja je predstavljena na CES-u.

Površinski E ink premaz na BMX iX sadrži više milijuna mikrokapsula promjera ljudske dlake. Svaka od tih mikrokapsula sadrži negativno nabijene bijele pigmente i pozitivno nabijene crne pigmente. Ovisno o odabranoj postavci, stimulacija pomoću električnog polja uzrokuje da se bijeli ili crni pigmenti skupljaju na površini mikrokapsule, dajući karoseriji automobila željenu boju.

Neće tako brzo u prodaju

Nemojte očekivati da će se ovakav auto uskoro pojaviti u prodaji, proizvođač kaže da je ovo samo “napredni projekt istraživanja i dizajna”. Inovativna shema boje pokreće se pritiskom na gumb. Trenutno su boje ograničene na bijelu, crnu i sivu. Unatoč ograničenoj paleti, BMW kaže da bi promjena boje mogla imati implikacije na učinkovitost njihovih električnih vozila.

“Bijela površina reflektira puno više sunčeve svjetlosti od crne”, objašnjavaju iz tvrtke. “Zagrijavanje vozila i putničkog prostora kao posljedica jakog sunca i visokih vanjskih temperatura može se smanjiti promjenom boje u svijetlu. Kad je vrijeme hladno, tamniji tonovi pomoći će vozilu da apsorbira više sunčeve topline”, prenosi The Verge.

Koncept personalizacije trenutno je vrlo popularan u automobilskoj industriji. Većina napora usmjerena je na unutrašnjost i podešavanje softvera kako bi zapamtio vozačeve preferirane postavke vozila, dok BMW donosi koncept personalizacije vanjštine vozila. Koliko je ova visokotehnološka boja izdržljiva i može li izdržati ekstremne vremenske uvjete, još se ne zna, ali velika je fora da auto mijenja boju.