Call of Duty, WoW i Candy Crush Saga idu pod istu firmu, Activision kupuje King za 5,9 milijardi dolara

Activision želi kapitalizirati golemi rast mobilnih igrica

FOTO: Activision Blizzard

Call of Duty, World of Warcraft i Candy Crush Saga postaju dio iste firme. Activision Blizzard potvrdio je da kupuje King Digital Entertainment za 5,9 milijardi dolara. To je 18 dolara po dionici u gotovini sa 16 posto premije na cijenu Kingove dionice od 15,54 dolara na zatvaranju trgovanja na njujorškoj burzi u ponedjeljak. U utorak se Kingom od otvaranja u Frankfurtu trgovalo za 17,73 dolara.

Sporazumom o preuzimanju, jedan od najjačih svjetskih proizvošača mobilnih igrica ulazi u portfelj najvećeg američkog proizvođača igrica i Activisionu omogućava da kapitalizira golemi rast igrica na mobilnim uređajima, po prihodima, koje su već najjača kategorija u tom biznisu. Prognoze za 2015. predviđaju 36 milijardi dolara i više od 50 posto rasta do 2019.

Direktor Activisiona Bobby Kotick koji je firmu 2013. izdvojio iz Vivendija. Vlasnik mega-hitova Call Of Duty, World Of Warcraft, Hearthstone, Guitar Hero i Doom samo ove je godine digao vrijednost dionice za 72 posto, što je treći najjači rast u Indeksu S&P 500 a nakon objave o kupnji Kinga cijena im je pala 1 posto na 34,57 dolara.

Samo YouTube i Facebook će biti veće mreže

“U zajedničkoj kompaniji imat ćemo više od pola milijarde igrača mjesečno”, rekao je Kotick, “Veće mreže za zabavu od nas su samo YouTube i Facebook”.

Activision tvrdi da će King kupiti s 3,6 milijarde dolara deponiranih izvan SAD-a a za ostatalih će se 2,3 milijarde zadužiti kod Merrill Lyncha i Goldman Sachsa. Poslovne rezultate za treći kvartal objavili su ranije nego što se očekivalo i nadmašili su prognoze analitičara u zardi po dionici i prihodima od prodaje od 1,04 milijarde dolara. Moody’s im je povećao kreditini rejting na “investment”.

King će nastaviti voditi direktor Riccardo Zacconi i funkcionirat će kao zasebna jedinica unutar Acitivisona a cijeli bi proces trebao završiti do kraja 2016. Ponuda Activisiona od 18 dolara po dionici je 20 posto ispod onoga što su ulagači platili kad je King 2014. išao na IPO.

Kompanija Candy Crush Sagom i Candy Crush Soda Sagom i dalje stoji među 5 igrica s najvećim prihodima u SAD-u, a nedavni rast dionica od 3,9 posto tržišnu vrijednost im je digao na 4.9 milijarde dolara, prema podacima Bloomberga.

Pola milijarde navučenih korisnika u 200 zemalja

zacconi
Riccardo Zacconi ostat će direktor Kinga AFP

King je izbacio više od 200 naslova ali ništa nikad nije dostiglo Candy Crush Sagu koja je na vrhuncu u drugom polugodištu 2013. zaradila 1,03 milijuna dolara od kupovine unutar aplikacije. Skinulo ju je pola milijarde ljudi i većina nas se navukla. Igra je povećala Kingov profit za sumanutih 7000 posto ali to nije bilo dovoljno za sustavni rast i ulagači su kompaniju osumnjičili da je zvijezda s jednim htiom. Prihodi Kingovih igrica u drugom kvartalu pali su 13 posto u odnosu na isto razdoblje lani, ali i dalje imaju 500 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika u 200 zemalja i Activisonu i njima ova je transakcija sigurno odličan potez.