Čini se da 3D print upravo ulazi u neke od najvećih tvornica na svijetu i to na velika vrata

Predvodnik trenda je avioindustrija na čelu s General Electricom i Rolls Royceom

Švedski proizvođač 3D printera Arcam tvrdi da potražnja za printanim dijelovima iz avioindustrije toliko raste da je uskoro neće moći pratiti. direktor arcama Magnus Rene za Bloomberg je izjavio da njihovi glavni klijenti General Electric, Pratt & Whitney i Rolls Royce trodimenzionalno printanje uvode u proizvodnju aviona na velika vrata.

Kompanija je počela kao Molndal, fokusirajući se na trodimenzionalno printanje medicinskim implantata. Do prije tri godine još se nagađalo hoće li avioindustrija usvojiti tu tehnologiju.

https://twitter.com/Inside3DPrint/status/642095285154353152

Proizvođači se sada najteču u narudžbama lakih komponenti napravljenih na 3D printerima. General Electric najavio je da će do 2020. trebati 100.000 printanih dijelova, a Arcam će im najkasnije do 2018. početi printati lopatice za turbine motora.

Što kažu direktori prozvodnje General Electrica i Rolls Roycea

Nakon što je General Electric objavio da uvodi 3D printanje u svoju proizvodnju, njihovi su konkurenti u avioindustriji počeli pratiti signa. “Agresivno istražujemo mogućnosti korištenja aditivne proizvodnje za komponente nekoliko različitih mlazinh motora jer vidimo da ta tehnologija donosi jasne benefite” izjavio je američkim novinarima direktor aditivne proizvodnje u General Electric Aviation, Greg Morris.

Globalno tržište 3D printa, poznato i kao aditivna proizvodnja, lani je naraslo na više od 4,1 milijarde dolara. Godinu ranije vrijednost mu se procjenjivala na 3 milijarde dolara. Manje od pola tržišta je komercijalna proizvodnja, većina se još uvijek koristi za izradu prototipa.

Glavna prednost aditivne proizvodnje kao dijela novog sustava novih proizvodnih “procesa praha” (powder processes), je preciznost u izradi dijelova koja štedi i do 75 posto materijala, mogućnost proizvodnje dijelova po potrebi, umjesto formiranja zaliha prema procjenama, visoke temperature i smole koje se koriste stvaraju kvalitetniji materijal i, kako je rekao direktor proizvodnje Rolls Roycea Hamid Mughal, mijenja način razmišljanja o proizvodnji. Mughal tvrdi da će aditivna proizvodnja i sloboda dizajna koju omogućava stvoriti posve nove kategorije proizvoda.

Sloboda dizajna promijenit će industriju

Od ideje i prototipa do konačnog proizvoda vrijeme se smanjuje s mjeseci na tjedne. Proizvodnja postaje fleksibilnija, ali problem je što nije nužno jeftinija. Materijali za 3D printanje dijelova su izuzetnos kupi. Metalni prahovi koji se sada najčešće koriste za dijelove za avioindustriju su 10 do 100 puta skuplji od materijala koji se koriste u konvencionalnoj proizvodnji, a ne postoje sistemi vrednovanja prahova koji bi im dali legitimitet u industriji, a ne postoje ni inspekcijski standardi. Drugi veliki problem su printeri, trenutno nisu dovoljno brzi da bi zadovoljili potencijalne potrebe industrije. Ipak, veliki proizvođači aviona kažu da su “doslovno euforični” zbog mogućnosti ove tehnologije i broj narudžbi raste, pa se smatra da je tržište na prekretnici i da će u idućih nekoliko godina naprosto eksplodirati i proširiti se u druge industrije, primjerice u automobilsku.

Avioindustrija će biti prekretnica za 3D print

Najjači igrači u printanju dijelova za avione i medicinskih implantata su Nijemci, tamošnje kompanije EOS, Concept Laser i SLM Solutions. Budući da vlada opće uvjerenje kako tržište 3D printa za avioindustriju ima daleko veći potencijal rasta od medicinskog je 50 do 100 puta veća od industrije implantata, očekuje se da će rastuća sklonost proizvođača aviona ovoj tehnologiji privući niz novih kompanija.