Coca Cola je drastičnim rezanjem troškova osigurala profit unatoč manjim prihodima

U planu su daljnje uštede u visini od 3 milijarde dolara do 2019.

Oglas za Coca-Colu zero
FOTO: Reklama, screenshot

Coca Cola je prvenstveno zahvaljujući agresivnom rezanju troškova tijekom prošle godine ostvarila financijske rezultate iznad očekivanja analitičara, piše Reuters.

Realizacijom plana rezanja troškova u visini od 3 milijarde dolara do 2019. godine, amortiziran je utjecaj jakog dolara, koji je i unatoč tome ponešto umanjio prodajne rezultate u ostalim zemljama. Djelomično i zbog jakog dolara, operativni prihodi Coca Cole pali su 8 posto i iznose 10 milijardi dolara, što predstavlja treći uzastopni kvartalni pad. Prihodi iz Sjeverne Amerike koja je i dalje najveće Coca Cola tržište manji su za sedam posto.

Unatoč slabijim prihodima, kompanija je ostvarila rast profita za oko 61 posto, odnosno na 1,24 milijarde dolara. Zarada od 38 centa po dionici za nevedeno razdoblje nadmašila je očekivanja analitičara koji su prognozirali 37 centi.

S druge strane, Coca Coli su na ruku išli i pad cijena sirovina. Cijene šećera i kukuruza, dvije osnovne sirovine koje se koriste u proizvodnji, padaju pod pritiskom očekivanog dobro uroda u Brazilu i globalne prezasićenosti tržišta.

Program smanjenja troškova podrazumijeva smanjenje broja zaposlenih i prodaju postrojenja za punjenje, a Coca Cola je najavila i prodaju svojih punionica s američkim adresama tri godine ranije nego što su prvotno planirali. U pogledu operacija u Kini, najavljeno je da će sve punionice u Kini preuzeti partneri Cofco i Swire Beverage Holdings.

Coca Cola je još 2013. godine počela premještati program punjenja na franšizere i u listopadu prošle godine najavila da će se riješiti devet punionica. Plan podrazumijeva da do kraja 2017. godine franšizeri preuzmu sve programe punjenja u Sjedinjenim Državama, što će omogućiti Coca Coli veći fokus na mnogo profitabilniju proizvodnju koncentrata i sirupa.