Razočaravajući rezultati američkih tehnoloških kompanija okreću ulagače tradicionalnijim dionicama

Za razliku od računalnih tvrtki, Coca Cola i Boeing održavaju rast prihoda i prodaje

Loši kvartalni rezultati tehnoloških kompanija rezultirali su znatnim padom popularnosti tehnoloških kompanija na američkim burzama. Poslovni rezultati Microsofta prikazuju 3,2 milijarde gubitka, najveći gubitak u povijesti kompanije. Ovakvi rezultati su izazvali pad cijena dionica Microsoftovih dionica za 3,7 posto, što je najveći pad od siječnja, prenosi Reuters.

IBM je u ponedjeljak objavio kvartalni prihod od 20,8 milijardi dolara, odnosno pad prihoda od 13,2 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. IBM-ova dobit za ovu godinu je 14 posto manja, a prihodi padaju već 13. kvartal zaredom. U usporedbi s prošlogodišnjih 4,14 milijardi dolara, ove godine je ostvareno tek 3,45 milijardi. Burza je odmah reagirala na ove pokazatelje, tako je jučer zabilježen pad cijene dionica IBM-a za 6 posto.

Osim IBM-a i Microsofta, Apple i Yahoo lošiji od očekivanog

Pale su i cijene dionica Applea za 6 posto i Yahooa za 2,2 posto, koje su isto tako ostvarili slabije financijske rezultate nego što su to očekivali financijski analitičari, a ovo bi moglo značiti nastavak padajućeg trenda burzovnih indeksa.

Nasdaqv kompozitni indeks, nakon što je tri dana obarao rekorde, jučer je također pao za 0,7 posto i završio na 5,171.77 bodova, 36,35 manje nego u utorak. Dow Jones također je zabilježio najveći dnevni minus u posljednjih dva tjedna.

U modu se vraćaju stare kompanije

Uslijed razočarenja u tehnološke divove, investitori se opet okreću starim provjerenim kompanijama poput Coca-Cole i Boeinga. CNN Money javlja kako su Coca-Cola i Boeing prijavili prihode i prodaju kojima su premašili očekivanja Wall Streeta. Coca cola je ostvarila ukupan rast prodaje od 2 posto, a samo prodaja Cola Zero ide bolje za 6 posto nego prošle godine.

Boeing, zahvaljujući daljnjem jačanju avionske industrije i globalnom povećanju broja putnika, također bilježi rast potražnje za komercijalnim avionima. U uporedbi s prošlom godinom, prihodi su porasli za 18 posto, a rastu i prodajne brojke. FedEX je u utorak najavio kupnju 50 novih aviona u razdoblju od 2018. do 2023 te su za to predvidjeli 10 milijardi dolara, što znači da Boeing definitivno ima nekoliko dobrih godina ispred sebe.