Čovjek 2020. kupio Teslu pa je 3 dana kasnije razočarano vratio. Još uvijek čeka da mu vrate novac

Iako su tvrdili da imaju politiku sedmodnevnog povrata, to se nije dogodilo

Tesla co-founder and CEO Elon Musk introduces the newly unveiled all-electric battery-powered Tesla Cybertruck at Tesla Design Center in Hawthorne, California on November 21, 2019. (Photo by Frederic J. BROWN / AFP)
FOTO: AFP

Amerikanac Danny Roman, vlasnik malene tvrtke koja nudi biciklističke i pješačke ture po južnoj Kaliforniji, kupio je u veljači 2020. godine novi Tesla automobil, Model X. Tri dana kasnije obavijestio je tvrtku da vraća automobil, u skladu sa sedmodnevnom politikom koju je tada promicao izvršni direktor Elon Musk. Više od dvije godine kasnije, otkako je tvrtka Tesla preuzela automobil, još nema povrata novca.

Dokumenti koje je Roman predočio CNBC-ju pokazuju da su iz Tesle preuzeli vozilo i očekivalo se da će se plaćenih 116.000 dolara brzo vratiti. Umjesto toga, Tesla je nekoliko tjedana kasnije poslala obavijest da je vozilo popravljeno i da dođe po njega. Gospodin Roman kaže da nikada nije ni tražio niti ovlastio ikoga da se automobil popravlja.

Vratio auto i nastavio plaćati kredit

Roman priča za CNBC da je mjesec dana nakon povrata prestao plaćati automobil koji je kupio kreditom banke, vjerujući da proces povratka ide kako treba. A onda mu je banka poslala pismo da mu je kreditni rejting pao zbog propuštanja plaćanja rate kredita. Kako je vlasnik male tvrtke, kreditni rejting mu je iznimno važan i morao je nastaviti s uplatama kredita uz plaćanje osiguranja da se vozilu nešto ne dogodi dok je u posjedu Tesle.

Roman priča da je automobil kupio jer je obožavatelj Tesle, pročitao je odličnu ocjenu sigurnosti Modela X i vjerovao je da će vožnja na baterije umanjiti njegov ekološki otisak. Automobil je oglašavan da ima domet vožnje više od 650 kilometara što mu je bilo važno jer se često vozi iz južne Kalifornije do zaljeva San Francisco.

Već kod prve vožnje, za 1 kilometar, tvrdi da se ispraznilo 15 posto baterije. Punjenje baterije trajalo je satima, a ne 45 minuta kako su prodajni predstavnici obećali. Osim problema s baterijom, Roman kaže da su se jedna od vrata zalijepila kada ih je pokušao otvoriti. I otkrio je da bi ugradnja punjača u njegov apartmanski kompleks koštala 10 puta više od iznosa koji su mu rekli prodajni predstavnici Tesle. Iako su znali da živi u stambenoj zgradi, rekli su mu cijenu ugradnje punjača od 700 dolara koliko košta za samostalnu garažu.

Uvjeravali ga da nisu imali politiku povrata

U proljeće 2019. godine Musk je svojim pratiteljima na Twitteru govorio da se narudžbe u potpunosti vraćaju čak i nakon što prođe tjedan dana. A bez posebnog objašnjenja može se vratiti u roku tjedna dana, tvitao je Musk.

Poruke iz Tesle pokazuju da su Romana pokušali uvjeriti da tvrtka nije imala politiku sedmodnevnog povrata u vrijeme kada je on kupio automobil. Ali politika povrata na web stranici pokazuje da je to trajalo do listopada 2020. godine.

“Nakon svega još uvijek vjerujem u Teslu, Muska i električne automobile”,kazao je Roman za CNBC. “Nadam se da će moja priča doći do ušiju odgovornih u Tesli i da će napraviti potrebne promjene kako se to ne bi dogodilo budućim kupcima.”