FitBit je upravo objavio da izlazi na burzu s cijenom dionice od 20 dolara

Nakon lansiranja Apple Watcha ovaj će IPO pokazati kakvo je stanje self-trackinga

Kompanija Fitbit, vlasnik najpopularnije marke self-trackera na svijetu, objavila je da će na inicijalnu javnu ponudu ići s cijenom od 20 dolara po dionici. Od svog osnivanja 2007. Fitbit je pionir self-tracking pokreta. Među prvima su self-tracking izveli iz niše izveo iz niše fitnessa i okrenuli je općem zdravlju te započeli razvijati sustav “umreženog zdravlja”. Stoga će njihov IPO, koji se događa dva mjeseca nakon lansiranja Apple Watcha, biti važan pokazatelj budućnosti te industrije.

Fitbit je zavladao industrijom kad je izgradio FIT, jednu od najmasovnijih platformi za fitness i zdravlje, koja se danas pozicionira kao jeftinija alternativa Apple Watchu, fokusirana prvenstveno na korisnike koji žele smršavjeti i kontrolirati tjelesnu težinu.

Motivacijska platforma za aktivniji život

Fitbit ima svoj tracker, prati aktivnost, potrošnju kalorija i spavanje, aplikaciju za praćenje svih parametara na jednom mjestu, analitički softver, motivacijske alate, mogućnost individualnih analiza i programa vježbanja, nude treninge i povezivanje u društvenu mrežu. Fitbit je definiran kao motivacijska platforma koja ljude želi potaknuti na aktivniji i zdraviji život .

Kompanija iz San Francisca uskoro izlazi na njujoršku burzu, NYSE, s inicijalnom ponudom od koje se očekuje 448 milijuna dolara i rast tržišne vrijednosti na 3,08 milijardi dolara. Nakon objave da će cijena dionice biti 20,33 dolara umjesto 15 kako se očekivalo, predviđanja analitičara nisu se bitno promijenila. Od osnivanja Fitbita do 31.ožujka ove godine prodano je ukupno 20,8 milijuna njihovih FIT trackera. Prema podacima NPD Grupe, FIT je lider na američkom tržištu umržene aktivnosti s 85 posto udjela. Prodaja trackera 2014. je skočila je tri puta u odnosu na 2013. Puno se očekuje od Apple Watcha ali realno, industrija self-trackera još nema dokaza da će ih ljudi masovno prihvatiti kao, primjerice, mobitele.

Više od 65 zaštićenih robnih marki

FIT platforma sastoji se od šest povezanih trackera za fitness i zdravlje od kojih većina osim aktivnosti mjeri i duljinu i kvalitetu sna, a napredniji trackeri mjere otkucaje srca i parametre za koje se koristi GPS, poput brzine kretanja, kilometraže i ruta. Nekoliko trackera omogućuje dublje povezivanje s pametnim telefonima, primjerice primanje poziva ili kontrolu glazbenih aplikacija u pokretu.

FIT nudi i Wi-Fi vagu koja osim težine prati i indeks tjelesne mase i udjel masnog tkiva. Najviše ulažu u patentirane senzore, algoritme i softver koji omogućava točnije mjerenje i bolju analitiku.

Strahovita konkurencija u Fitbitovoj industriji

Trenutno imaju 65 zaštićenih robnih marki i 139 prijava za zaštitu u 68 zemalja. Konkurenti su im Garmin, Jawbone i Misfit te proizvodi tradicionalnih sportskih brendova poput Adidasa i Under Armoura, a iz industrije elektronike masovne potrošnje Apple, Google, LG, Microsoft i Samsung te niz samostalnih mobilnih aplikacija za zdravlje i fitness. Trenutno su najveći pojedinačni dioničari fondovi Foundry Grupe s 28,9 posto, Jonathan D. Callaghan i True Ventures II s 22,4 posto te suosnivači James Park i Eric N. Friedman s 10,9 posto. Novac od IPO-a Fitbit namjera koristiti za istraživanje i razvoj i jačanje prodaje i marketinga te za kapitalne troškove, a dio bi mogli uložiti u akvizicije komplementarnih tvrtki.