Google vam želi računati koliko kalorija ima hrana čiju ste fotografiju objavili na Instagramu

Predstavili eksperimentalni projekt koji će moći brojati kalorije preko fotografija

Ilustracija
FOTO: PIXSELL/PIXSELL

Da se nije pojavio Instagram, sigurno ne bismo pojma imali o tuđim prehrambenim navikama. I dok se još uvijek kontemplira o bitnosti navedenih informacija, koje su nepovratno ušle u naše živote, Google je korak naprijed od ostatka svijeta, pa razmišlja kako unovčiti tu novu masovnu ljudsku naviku.

Iz kompanije su potvrdili da rade na ekperimentalnom projektu, koji će koristiti umjetnu inteligenciju kako bi procijenio količinu kalorija koje neko jelo ima, samo na osnovu fotografije. Projekt je nazvan Im2Calories i prošloga je tjedna predstavljen na samitu u Bostonu.

Žele pomoći i korisnicima i istraživačima

Im2Calories kombinira vizualnu analitiku i prepoznavanje uzorka, tako što analizira dubinu piksela. Kevin Murphy iz Googlea kazao je da će tehnologija funkcionirati i na fotografijama lošije kvalitete, upravo onakvima kakve se objavljuju na Instagramu. Algoritmi će s vremenom postati sve točniji, dodao je Murphy.

Trebali bi pomoći i korisnicima koji čisto brinu o količini dnevno unešenih kalorija, ali i liječnicima i istraživačima, koji bi mogli te dobivene podatke koristiti u svojim daljnjim istraživanjima. “Meni je jasno da ljudi ovo žele te da je to jako korisno”, kazao je Murphy. “Doduše, možda pogriješimo dvadesetak posto u točnosti broja kalorija, ali predstavit ćemo tjedni, mjesečni ili godišnji prosjek. Sad možemo i kombinirati informacije dobivene od više ljudi i na taj način dobiti statistiku na razini cijele populacije”, kazao je.

Google nije prvi koji razmatra brojanje kalorija

I koliko god neobična ova ideja bila, ona svakako nije potpuno originalna. Google, naime, nije prvi koji je odlučio kombinirati brojanje kalorija s tehnologijom. Aplikacija SmartPlate, primjerice, ima vagu i senzore, koji mjere unos i količinu hrane i prošloga je mjeseca predstavljen na Kickstarteru. Vessyl, s druge strane, pametni je pehar, koji prati koliko kalorija se nalazi u piću koje korisnici konzumiraju.

Međutim, ono što se Googleu mora priznati jest činjenica da će njegov način vjerojatno postati dostupniji i jednostavniji za korištenje. Murphy je kazao kako je Im2Calories još uvijek eksperiment, ali da je kompanija podnijela zahtjev za zaštitu patenata ove tehnologije, pa je moguće da će njihove dijelove Google primijeniti i u svojim budućim proizvodima.