Izgleda da je Uberov samovozeći auto detektirao pješakinju prije nego što ju je udario, ali nije skrenuo

U Uberu su, navodno, zaključili kako je softver pretpostavio kako se radi o lažnoj uzbuni

FOTO: CBS screenshot

Uber je nakon istrage, navodno, pronašao najvjerojatniji razlog zašto je njihov samovozeći auto Volvo XC90 18. ožujka ubio pješakinju, piše The Information. Zaključili su kako je automobil detektirao pješakinju Elaine Herzberg dok je prelazila cestu sa svojim biciklom, no da je odlučio da je ne treba izbjeći. Problem se vjerojatno dogodio zbog softvera koji ima mogućnost procjene da je nešto “lažno pozitivno”, odnosno u ovom slučaju da je Herzberg krivo prepoznata kao čovjek.

Prema pisanju The Informationa, samovozeći sustavi moraju imati tu mogućnost budući da postoji niz situacija u kojima bi računala mogla prepoznati neke objekte kao ljude. U Uberovu vozilu se tada nalazio sigurnosni vozač, koji je trebao intervenirati u slučaju ovakve greške. No, vozačica u trenutku sudara nije gledala cestu, već u svoj mobitel, zbog čega nije mogla izbjeći sudar.

Nastavit će s testiranjima

Nakon sudara, sva testiranja Uberovih samovozećih automobila su ukinuta, a kompanija trenutno i dalje surađuje s Državnim odborom za cestovnu sigurnost SAD-a, koji još uvijek nije objavio svoje izvješće. Problematično je također što je Uber nekoliko tjedana prije sudara odlučio smanjiti broj sigurnosnih vozača s dvoje na jednog, što objašnjava i zašto se u autu u trenutku sudara nalazila samo jedna osoba. Unatoč tome što je njihov auto ubio ženu, njihov CEO Dara Khosrowshahi u intervjuu za Today Show izjavio je kako su i dalje potpuno posvećeni razvoju samovozećih automobila.

Iako je softver bio krivo namješten, upravo se testiranjem na prometnicama parametri prepoznavanja mogu točno namjestiti. Zbog nepreciznosti tih parametara, u vozilu bi se u svakom trenutku trebao nalaziti barem jedan vozač, koji bi trebao intervenirati u ovakvim slučajevima. S obzirom na to da vozačica prije i u trenutku sudara nije gledala na prometnicu, teško se sva krivnja može svaliti na softver i automobil, koji su pritom, još uvijek u razvojnoj fazi.