Vladimir Bošnjak otkrio nam je zašto svi pričaju o S3TR-u, novom malom električnom skuteru

Izgleda kao hibrid segwaya, romobila i skutera i uskoro bi se trebao početi proizvoditi

S3TR je zabavno, prijenosno i za upravljanje jednostavno vozilo na električni pogon kojim se upravlja stojećki. U nešto više od tri godine, koliko traje razvoj projekta Streetera, napravljena je razrada, razvoj i dizajn proizvoda te napravljen funkcionalni prototip.

Vladimira Bošnjaka, izumitelja ovog konceptnog mini skutera zatekli smo u pri poslu u radionici, zatrpanog alatima i zaštitnom opremom.

“Prije nekoliko dana započeo sam s izradom predserijskog prototipa i upravo je to model koji će predstavljati osnovu za konačan proizvod, ukoliko dođe do serijske proizvodnje. Iako će novi prototip uskoro biti u voznom stanju, službeno će biti predstavljen tek u listopadu na sajmu inovacija u Taipeiju,” kaže Vladimir.

Punjenje S3TR-a stoji 3 kune

Ekološki učinkovit S3TR ustvari je tricikl koji razvija najveću brzinu do 30 km/h i ima električni pogon s baterijom koja teži svega 38,8 kilograma. Baterija se ovisno o tipu punjača puni od 2-5 sati i to stoji oko 3 kn struje, a ovisno o kapacitetu i načinu vožnje pruža autonomiju od 20-40 km.

S3TR je namijenjen za prelaženje manjih udaljenosti u urbanim područjima, poput odlaska na posao ili do grada na kavu. Informacije poput stanja baterije, brzine, prijeđene udaljenosti i koliku udaljenost vozilo još može prijeći s obzirom na stanje baterije, prikazuju se na zaslonu pametnog telefona na koji se S3TR bežično spaja.

Problemi s proizvodnjom S3TR u Hrvatskoj

“Moja želja od početka bila je da se ovo vozilo proizvodi u Hrvatskoj, ali sam se tijekom razvoja prototipa suočio sa mnogim problemima koji velikim dijelom proizlaze iz našeg posrnulog gospodarstva tako da bi pokretanje proizvodnje u Hrvatskoj u startu značilo velike financijske izdatke što kod jednog ovakvog startup projekta koji se nije prethodno tržišno dokazao znači i veliki rizik za investitora”, kaže Vladimir.

Dodaje kako srodna industrija koja bi jednim dijelom svojeg proizvodnog kapaciteta mogla pokrenuti proizvodnju jest proizvodnja bicikala, no kod nas nema više niti jedne takve tvornice. Posljedično, nema ni materijala za izradu, a ni čeličane koja može sastaviti potrebnu leguru, tako da bi se S3TR mogao sastavljati u Hrvatskoj, ali bi se dijelovi poput konstrukcije, motora i baterija svjedno morali uvoziti.

Što se realizacije i financiranja proizvodnje tiče, Bošnjak kaže da je ovo njegov prvi projekt te da će morati potražiti partnera kako bi S3TR evoluirao u proizvod. “Želio sam prvo razviti prototip na kojem mogu temeljiti poslovni plan i čiju funkcionalnost mogu demonstrirati, a glavni razlog takvom pristupu je da Streeter spada u još neafirmirani segment lakih osobnih skutera te predstavlja neizvjesno ulaganje, ali i potencijalno velik dobitak ukoliko ga kupci prihvate jer u tom segmentu tržišta ne postoji velika konkurencija”.