Konzorcij na čelu s kineskim firmom želi spriječiti spajanje hotelskih grupacija Starwood i Marriott

Dali su ponudu kojom se vrijednost Starwooda penje na 12,9 milijardi dolara

ritz-carlton

Hotelska grupacija Starwood Hotels & Resorts, koja je ušao u proces preuzimanja od strane Marriott Internationala čime bi nastao najveći hotelski lanac na svijetu, dobio je još jednu ponudu za preuzimanje.

U službenom priopćenju, Starwood je potvrdio informaciju koju je prenio Bloomberg, kazavši da su dobili ponudu za preuzimanje od 76 dolara po dionici, što znači da se vrijednost 170 milijuna dionica hotelske grupacije penje na oko 12,9 milijardi dolara, što je znatno više od iznosa koji je ponudio Marriott.

Iako iz Starwooda nisu precizirali tko je ponuđač, Marriot je u zasebnoj izjavi poručio da kineski Anbang Insurance Group predvodi konzorcij tvrtki zainteresiranih za preuzimanje.

Najveća hotelijerska grupacija na svijetu

Starwood, čiji portfelj uključuju brendove poput Westina, W i St. Regis, poručio je da će pažljivo razmotriti potencijalne ishode pregovora s konzorcijem, sve s ciljem da daljnji tijek događaja bude u najboljem interesu Starwooda i njegovih dioničara. Naglasili su da Starwood i dalje podržava Marriotovu ponudu na 72,08 dolara po dionici, odnosno za 12,2 milijardi dolara.

Hotelijerska grupacija s ukupno 19 brendova u čijem je vlasništvu i franšiza Ritz-Carlton, koja u okviru sporazuma s Avenue grupom ulazi u projekt izgradnje turističkog razvojnog kompleksa Kupari, vrijednog 100 milijuna eura. Osim Kupara, Marriott je u Hrvatskoj prisutan s tri svoja brenda – Sheraton, Westin, Le Meridien. Spajanjem sa Starwoodom, nastala bi najveća hotelska grupacija na svijetu s 30 hotelskih brendova, 1,1 milijun soba u ukupno 5500 hotela u 100 zemalja.

Prilično neočekivan razvoj događaja

Direktor Asian Research/Gaming & Lodging i analitičar Tim Craighead za Bloomberg je ocijenio da je ovakav razvoj događaja poprilično nevjerojatan, jer se “spajanje Marriotta i Starwooda već smatralo gotovom stvari. Upravni odbor mora dobro razmisliti želi li 76 dolara po dionici u gotovini ili prednosti koji dolaze s Marriottovim dionicima kojima se sada trguje za 65 dolara i imaju potencijal za daljnji rast.”

U pogledu Angbanga, preuzimanje brendiranog hotelskog portfelja omogućio bi kompaniji dio kolača u ekspanzivnom rastu domaćih i internacionalnih putovanja, što je rezultat uspona kineskog potrošačkog društvenog sloja.” Prema izvorima Bloomberga, Anbang je najavio i preuzimanje Strategic Hotels & Resorts od Blackstone Grupe za oko 6,5 milijardi dolara, koji sa svojih 16 hotela u Sjedinjenim Američkim Državama radi pod franšizama Marriott, Ritz-Carlton, Four Seasons, InterContinental i Westin.