Krenuli su sa stranicom za Oliverove fanove, a danas su jedna od najbitnijih hrvatskih IT kompanija

Osnivači tvrtke SofaScore prošle su godine bili i finalisti programa EY Poduzetnik godine

FOTO: Sandro Lendler

Dvojica frendova iz ulice u Klinča Selima, Ivan Bešlić i Zlatko Hrkać, odrastali su s razvojem tehnologija i interneta. To je bilo doba kada je najveća faca u razredu bio onaj koji je dobio crno-bijeli Tetris za Božić i dok se većina računala morala ručno sklapati iz komponenti.

Danas klinci u džepovima nose mobitele koji su višestruko snažniji od tadašnjih računala, a Bešlić i Hrkać osnivači su i direktori Sofascorea, odnosno kompanije Sofa IT.

Dvije perspektive, jedna kompanija

Na naše pitanje što je ustvari Sofascore, Hrkać nam priča da zapravo na kompaniju možemo gledati iz dvije perspektive. Prva je iz one ljubitelja raznih sportova, koji se angažiraju samo na najvažnijim sportskim događajima.

“Njih zanima samo krajnji rezultat i podržavaju više sportova. Za njih je Sofascore aplikacija koja prati 23 sporta, dostupna u cijelom svijetu i na više od 30 jezika”, objašnjava Hrkać.

“S druge strane, imamo najstrastvenije fanove koji predano analiziraju i najsitnije detalje omiljenog kluba i igrača. Kod njih dolazi do izražaja posebna značajka Sofascore aplikacije – a to je pretvaranje velike količine podataka o sportskim događanjima u statističke prikaze učinkovitosti nekog igrača ili kluba poput Heat Mape, Attack Momentuma i drugih vizualizacija”, dodaje.

Sve je krenulo od Olivera Dragojevića

Krenuli su s pisanjem svojih prvih blogova oko 2003. godine, a 2006. godine pokrenuli su svoj prvi forum, Cesarica.net, koji je bio posvećen Oliveru Dragojeviću. Kako su nam ispričali u velikom intervjuu 2020. godine, to je bio “njihov ulaz u internet”.

Ozbiljnije su počeli pisati o sportu između 2008. i 2009. godine, a tada je počeo prvi ozbiljniji rast broj korisnika. Iz tih blogova je nastala prva verzija Sofascorea, nakon što su 2010. godine investirali u prvi feed sa sportskim podacima. Danas, SofaIT broji više od 200 zaposlenih i svrstava se među najbitnije i najuspješnije hrvatske IT kompanije.

Zlatko Hrkać Sandro Lendler

Aplikacija ima 23 milijuna aktivnih korisnika mjesečno

Prošle godine, Hrkać i Bešlić bili su i finalisti za nagradu EY Poduzetnik godine, uz agenciju Q, bolnicu Radiochirurgia Zagreb, Studio 3LHD i pobjednika programa, Stivena Toša i Miljenka Borščaka iz Bomark Paka, koji su time odabrani za predstavnike Hrvatske na svjetskoj završnici u Monacu.

Njihova aplikacija danas broji više od 23 milijuna mjesečno aktivnih korisnika u svim državama svijeta, a njihove značajke poput Sofascore statističke ocjene, postali su benchmark ne samo među sportašima, nego i u medijskim izvještavanjima o sportskim događajima.

Temelj cijele priče je sport

Hrkać nam priča kako je temeljna inspiracija za Sofascore bio sport. “Međutim, ima temelje u objektivnim parametrima – statistikama, što omogućuje korisnicima sveobuhvatnu i detaljnu analizu na zanimljiv i relevantan način na zaslonu svog mobitela ili računala”, tumači.

“Uspjeh Sofascorea nismo nikada definirali kao ispunjenje jednog, važnog KPI-ja, već nas je pokretala stalna znatiželja, natjecateljski duh i želja da se konstantno pomiču granice mogućeg. Očuvanje takve atmosfere je uspjeh samo po sebi, kao i strpljenje i upornost zaslužnih za uspjeh tvrtke”, dodaje Hrkać.

Suradnja s Modrićem kao jedan od highlighta kompanije

Među najljepšim trenucima u povijesti tvrtke, Hrkać navodi potpisivanje ugovora s kapetanom hrvatske nogometne reprezentacije, Lukom Modrićem, kojim je on postao ambasador Sofascorea. “Luku Modrića, najboljeg hrvatskog nogometaša, cijenimo i kao vrhunskog sportaša, ali i kao skromnu i upornu osobu s kojom nam je iznimno zadovoljstvo surađivati”, kaže Hrkać.

“Ostali, ne manje važni i vrijedni razlozi za slavlje u Sofascoreu su uspješno lansiranje novog logotipa popraćeno velikim slavljem u centru Zagreba za gotovo 600 kolega, prijatelja i poslovnih partnera, zatim zapošljavanje 200. djelatnika te stalno usavršavanje našeg proizvoda, nakon čega je satisfakcija pratiti rast broja aktivnih korisnika aplikacije”, dodaje.

Jednaka pozornost amaterskim i profesionalnim ligama

Jedan od sljedećih ciljeva im je live praćenje svih sportskih događanja za koje je moguće dobiti podatke. “Na tome radimo sada, a čak štoviše, proširili smo svoje napore i na amaterski sport, gdje smo kroz posebnu aplikaciju Sofascore Editor omogućili amaterskim ligama da upisivanjem podataka o svojim natjecanjima dobiju svoje mjesto u Sofascore aplikaciji – uz bok najvećim svjetskim klubovima. Još je puno toga što planiramo postići i gdje se želimo dodatno afirmirati u budućnosti”, otkriva Hrkać.

Potvrdu za svoj rad, koju su dobili nominacijom i odlaskom u finale nagrade EY Poduzetnik godine, priznaje Hrkać, mnogo im znači.

“Potvrda stručne javnosti i kolega poduzetnika koju smo dobili kao finalisti u prošlogodišnjem natjecanju EY Poduzetnik godine pokazala nam je da su prepoznati naša misija, trud i potencijal. A činjenica da je u Hrvatskoj sve više kvalitetnih, profitabilnih i inspirativnih poduzetničkih priča nas posebno veseli, jer takvo ozračje pridonosi razvoju novih poslovnih, poduzetničkih uspjeha”, zaključuje Hrkać.

Program se provodi u Hrvatskoj od 2014. godine

Program EY Poduzetnik godine održava se svake godine u više od 60 zemalja svijeta, a u Hrvatskoj je prvi puta održan 2014. godine. Među dosadašnjim pobjednicima je 13 uspješnih poduzetnika iz sedam kompanija, među kojima su i dva hrvatska jednoroga. Pobjednike bira neovisan žiri, a na njegovu čelu je od početka programa Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe. Uz njega, u žiriju su i poduzetnici Nenad Bakić i Saša Cvetojević te dosadašnji laureati programa Alan Sumina, Đuro Horvat, Marko Pipunić, Mate Rimac, Silvio Kutić, Hrvoje Josip Balen, a u ovom izdanju priključuje im se i prošlogodišnji dobitnik nagrade Miljenko Borščak iz ludbreške tvrtke Bomark Pak.

Ideja koja stoji iza programa EY Poduzetnik godine je promocija pozitivnih poduzetničkih priča te isticanje pojedinaca koji su svojim uspjehom dokazali da je ideju moguće pretvoriti u uspješnu kompaniju i poduzetničku priču. Prijave za ovogodišnju nagradu su i dalje u tijeku te traju do kraja studenoga, a vlastitu ili tuđu poduzetničku priču možete prijaviti na linku.


Sadržaj nastao u suradnji s EY Hrvatska.