Land Rover je upravo otkrio da će novi modeli Jaguara moći čitati misli

Tehnologija šestog čula prati koncentraciju skeniranjem moždanih valova

Senzorske tehnologije u automobilu koje prate životne funkcije vozača poput broja otkucaja srca i disanja više nisu novost i već se ugrađuju u neke modele. Razvojni tim inženjera u Land Roveru otišao je korak dalje – upravo istražuju mogućnosti sustava koji će putem ugrađenih senzora pratiti vašu moždanu aktivnost.

Ove inovacije su još uvijek u fazi razvoja, ali u cestovnim autima bi se mogli naći u sljedećih nekoliko godina. Ključni dio ovog projekta upravo je inovativni Mind sense, sa senzorima ugrađenim u unutrašnjost automobila koji skeniraju aktivnost moždanih valova i upozoravaju vozača kada je preumoran, odsutan ili ako sanjari za volanom.

Već testiraju praćenje otkucaja srca i razine stresa

Jaguar će ugrađivati i Driver Wellness Monitoring sustav u sjedište auta koji prati otkucaje srca i disanje vozača, a sustav se već testira u modelu XJ. Prema podacima o vašem zdravstvenom stanju ili razini stresa, vozilo će automatski prilagođavati osvjetljenje, postavke audio sustava i klima uređaj.

Jaguar istražuje i mogućnosti taktilne tehnologije strujanja zraka, koje namjerava koristiti za “Predictive Infotainment Screen”. Ideja je da se smanji vrijeme potrebno vozaču za upravljanje, primjerice navigacijom, na način da kamera ugrađena u infotainment sustav prema pokretu vozača predviđa koju funkciju vozač želi koristiti i odabir te funkcije nudi vozaču na pola puta – u zraku, čime bi se brzina upravljanja dodatnim funkcijama u automobilu ubrzala za 22 posto. Istražuju se i haptičke tehnologije koje omogućuju feedback vozaču – vozač ima osjećaj da je pritisnuo željenu tipku bez da je prstom dodirnuo bilo kakvu površinu.

Haptički odgovor u papučicama gasa

Sustav s haptičkim tehnologijama mogao bi se ugrađivati u papučicu gasa kako bi se poboljšala brzina reakcije vozača. Tako bi papučica gasa laganim pulsiranjem ili vibracijom pružala informaciju vozaču kada prejakim pritiskanjem ubrzava više nego što to dozvoljavaju propisi ili kada presporom vožnjom ometa normalno odvijanje prometa.

Volvo koji također ulaže velika sredstva u razvijanje sofisticiranih tehnologija usmjerenih podizanju sigurnosti u vožnji je još početkom godine krenuo s testovima novih sigurnosnih inovativnih rješenja. Tehnologija koju su osmislili njihovi inženjeri uključuju ugrađivanje nevidljivih infracrvenih zraka u kokpit vozila.

Infracrvene zrake prate aktivnost oka vozača te prema broju treptaja i pokretima oka mogu procijeniti kada je vozač umoran ili zaokupljen nečim drugim. Prema ovim podacima mogu se učinkovitije podešavati i sigurnosti sustavi u automobilu, pa se tako pomoćni sustavi, poput primjerice samostalnog kočenja, mogu aktivirati ranije ako senzori u autu primijete da ne gledate ispred sebe ili niste koncentrirani na vožnju.