Microsoft ostvario 3,2 milijarde dolara gubitka, najvećega u povijesti poslovanja kompanije

Predstavili financijsko izvješće za prošlo tromjesečje

FOTO: AFP

Microsoft je također objavio svoje financijsko izvješće za prethodno tromjesečje. Rezultati su znatno lošiji od onih prošle godine. Ostvareni prihodi za ovogodišnje drugo tromjesečje iznose 22,18 milijardi dolara, a to je pet posto manje u odnosu na isto razdoblje lani.

Prodaja Windowsa proizvođačima računala pala je za 22 posto, u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prodaja je tad porasla jer je Microsoft prestao davati podršku za svoj, sad već kultni, Windows XP. Neto dobit prošloga tromjesečja iznosila je 4,6 milijardi dolara. Sad Microsoft bilježi gubitak od 3,2 milijarde dolara, što je najveći gubitak otkako kompanija posluje.

U protekloj poslovnoj godini Microsoft je ostvario rast prihoda za 6,7 milijardi dolara, pa je ona iznosila 93,5 milijarde dolara. Dobit je, s druge strane, prepolovljena i iznosi 12,2 milijarde dolara.

Nokia glavni krivac lošega poslovanja

Doduše, bez obzira na gubitke u prodaji proizvoda i usluga, glavni razlog Microsoftova lošeg poslovanja ovoga tromjesečja zapravo je otpis 7,5 milijardi dolara u sklopu restrukturiranja Nokijina poslovanja pametnim telefonima. Microsoft je prošle godine kupio Nokijin pogon. Troškovi kompanije povećali su se zbog pokušaja restrukturiranja, koje je uslijedilo nakon preuzimanja Nokije.

Najavili su ukidanje 7.800 radnih mjesta, a to je gotovo sedam posto ukupnih zaposlenika kompanije. Najveći dio njih ticat će se radnika povezanih s radom na mobilnim uređajima.

Nadaju se da će Windows 10 popraviti stvar

Kompanija je već najavila izlazak novih Windowsa 10, što se ima dogoditi krajem ovoga mjeseca. Njegov prethodnik, Windows 8, nakon predstavljanja nije polučio željeni uspjeh na tržištu. Što se clouda tiče, Microsoft javlja kako su prihodi porasli 96 posto na godišnjoj razini.

Visoki tečaj dolara glavni je pritisak na dobit i prihode kompanije. U proteklih je godinu dana valuta porasla više od deset posto, a to uzrokuje pad prihoda kompanija s inozemnih tržišta.