Croatia Airlines jučer je zabavila javnost objavom da je njihov Nadzorni odbor prihvatio strategiju koju je u proteklih nekoliko mjeseci razvijao Boston Consulting Group. Nismo uspjeli doznati koliko je koštala izrada strategije – sigurno nije bila jeftina – ali zato znamo da su konzultanti nakon višemjesečnog rada zaključili da Croatia Airlines mora poboljšati učinkovitost i konkurentnost, što nikome unutar kompanije valjda do sada nije palo na pamet.
Prema Strategiji, kompanija bi u idućih pet godina trebala obnoviti flotu. Stratezi su zaključili da će dio flote – Airbusi A320 i A319, uskoro biti stari preko 25 godina te ih se do 2025. planira izbaciti iz flote, jer smatraju da bi postali preskupi za održavanje.
Članak se nastavlja ispod oglasa
Strategija koju im je mogao napraviti i slučajni prolaznik na aerodromu
Prema neslužbenim informacijama portala Zama Aero, specijaliziranog za zrakoplovstvo, namjeravaju nabaviti Airbus A220, za koji, po mišljenju analitičara Alena Šćurica, Croatia Airlines nema novca. Osim toga, radit će na smanjenju sezonalnosti, optimizirati mrežu letova, a tu je, naravno i neizbježna digitalizacija poslovanja. Ukratko, kupite nove avione, probajte što više letjeti preko zime i prestanite bacati novac na neisplative linije – sve to im je mogao reći i slučajni prolaznik na aerodromu u Velikoj Gorici.
Iako je pandemija koronavirusa teško pogodila zrakoplovne kompanije, Croatia Airlines je i prije 2020. godine gomilala gubitke. Za njih pandemija kao da traje već desetljećima. Država se i u ovom slučaju pokazala kao loš vlasnik, slično kao što je to slučaj kod željezničkih kompanija, te je davala novac, bez da kroz kvalitetan menadžment pokuša uspostaviti održivo poslovanje.
Postoje nacionalni avioprijevoznici koji uspješno posluju
Croatia Airlines je u posljednjih desetak godina, kroz razne oblike pomoći, primila najmanje oko milijardu i pol kuna, a nakon toga nikakvih rezultata nije bilo. Da i nacionalni avioprijevoznici mogu pozitivno poslovati, vidi se iz više primjera, poput poljskog LOT-a, AIR Baltica ili Aegeana. To su kompanije koje su uspješno prošle restrukturiranje, postavljen je kvalitetan menadžment, te su kroz nekoliko godina postale profitabilne. Šire se, kupuju nove avione, otvaraju nove linije itd.
U proljeće ove godine Croatia Airlines suočila se s dolaskom vrlo snažne konkurencije – Ryanaira. Croatia Airlines na to je reagirao kuknjavom, da nije fer da Ryanair ima povoljnije uvjete u zagrebačkoj zračnoj luci. Naime, avioprijevoznici su se do kraja lipnja ove godine mogli prijaviti za popust na naknadu koje aerodrom naplaćuje po prevezenom putniku, ako ispuni određene uvjete. Ryanair je to iskoristio i došao u Zagreb.
Jedino rješenje za Croatia Airlines jest privatizacija
Strah koji je Croatia Airlines tada pokazala ne treba čuditi, s obzirom na to da je dolazak Ryanaira opisivan kao “atomski udar” na nacionalnog avioprijevoznika. Ryanair je na dolasku najavio uspostavu 12 linija, od kojih su neke direktna konkurencija CA., te da će u Zagrebu biti bazirana njihova dva aviona.
Drugi avion kojem je baza Zagreb stigao je upravo danas, te je tim povodom najavljeno više od 40 letova tjedno i 15 linija, među kojima je i devet novih linija prema europskim destinacijama. Najavili su i pokretanje devet novih linija tijekom zime, nakon što u Zagrebu bude baziran i treći njihov zrakoplov.
Jedino rješenje za Croatia Airlines jest privatizacija – o kojoj se priča već godinama a koja nikada nije realizirana – prije nego što će ponovno tražiti par stotina milijuna kuna od države kako bi izbjegli propast. Posljednji pokušaj privatizacije zaustavljen je prošle godine, zbog koronavirusa. Tada su se kao zainteresirani partneri pojavili grčki Aegean i španjolski Air Nostrum.
Članak se nastavlja ispod oglasa
Rubrika
Politika & Kriminal Komentari Biznis & Tech Velike priče Život KulturaPostavke izgleda
Kanali
Super1 Telesport Openspace PitanjeZdravljaSocial
Facebook Twitter Instagram YoutubeInfo
Impressum Oglašavanje Uvjeti korištenjaBiznis & tech
Croatia Airlines je na dolazak Ryanaira odgovorila kako državna poduzeća jedino znaju. Kuknjavom
Krajem prošle godine, zagrebački je aerodrom krenuo u model privlačenja novih avioprijevoznika
Piše Marko Repecki 230 preporuka 14. 04. 2021.
Biznis & tech
Croatia Airlines gubitak od 167 milijuna kuna proglasila napretkom. Što uopće očekivati od kompanije kojoj građani plaćaju dugove
Croatia Airlines u posljednjih desetak godina kroz razne oblike pomoći primila je najmanje milijardu i pol kuna
Piše Marko Repecki 121 preporuka 29. 10. 2021.
Biznis & tech
Vlada opet spašava Croatia Airlines. Trebamo li uopće nacionalnu avio kompaniju
Zrakoplovni analitičar tvrdi da trebamo, ali ne na način na koji je se trenutno vodi
Piše Marko Repecki 924 preporuka 23. 11. 2020.
Biznis & tech
Nakon smiješne nove strategije kojom se hvale, Croatiju Airlines može spasiti još jedino privatizacija
Država se i u ovom slučaju pokazala kao loš vlasnik. Ulupava milijune, bez da pokuša uspostaviti održivo poslovanje
Strategija ukratko: kupite nove avione, probajte što više letjeti preko zime i prestanite bacati novac na neisplative linije. Sve to im je mogao reći i slučajni prolaznik na aerodromu u Velikoj Gorici
Croatia Airlines jučer je zabavila javnost objavom da je njihov Nadzorni odbor prihvatio strategiju koju je u proteklih nekoliko mjeseci razvijao Boston Consulting Group. Nismo uspjeli doznati koliko je koštala izrada strategije – sigurno nije bila jeftina – ali zato znamo da su konzultanti nakon višemjesečnog rada zaključili da Croatia Airlines mora poboljšati učinkovitost i konkurentnost, što nikome unutar kompanije valjda do sada nije palo na pamet.
Prema Strategiji, kompanija bi u idućih pet godina trebala obnoviti flotu. Stratezi su zaključili da će dio flote – Airbusi A320 i A319, uskoro biti stari preko 25 godina te ih se do 2025. planira izbaciti iz flote, jer smatraju da bi postali preskupi za održavanje.
Strategija koju im je mogao napraviti i slučajni prolaznik na aerodromu
Prema neslužbenim informacijama portala Zama Aero, specijaliziranog za zrakoplovstvo, namjeravaju nabaviti Airbus A220, za koji, po mišljenju analitičara Alena Šćurica, Croatia Airlines nema novca. Osim toga, radit će na smanjenju sezonalnosti, optimizirati mrežu letova, a tu je, naravno i neizbježna digitalizacija poslovanja. Ukratko, kupite nove avione, probajte što više letjeti preko zime i prestanite bacati novac na neisplative linije – sve to im je mogao reći i slučajni prolaznik na aerodromu u Velikoj Gorici.
Iako je pandemija koronavirusa teško pogodila zrakoplovne kompanije, Croatia Airlines je i prije 2020. godine gomilala gubitke. Za njih pandemija kao da traje već desetljećima. Država se i u ovom slučaju pokazala kao loš vlasnik, slično kao što je to slučaj kod željezničkih kompanija, te je davala novac, bez da kroz kvalitetan menadžment pokuša uspostaviti održivo poslovanje.
Postoje nacionalni avioprijevoznici koji uspješno posluju
Croatia Airlines je u posljednjih desetak godina, kroz razne oblike pomoći, primila najmanje oko milijardu i pol kuna, a nakon toga nikakvih rezultata nije bilo. Da i nacionalni avioprijevoznici mogu pozitivno poslovati, vidi se iz više primjera, poput poljskog LOT-a, AIR Baltica ili Aegeana. To su kompanije koje su uspješno prošle restrukturiranje, postavljen je kvalitetan menadžment, te su kroz nekoliko godina postale profitabilne. Šire se, kupuju nove avione, otvaraju nove linije itd.
U proljeće ove godine Croatia Airlines suočila se s dolaskom vrlo snažne konkurencije – Ryanaira. Croatia Airlines na to je reagirao kuknjavom, da nije fer da Ryanair ima povoljnije uvjete u zagrebačkoj zračnoj luci. Naime, avioprijevoznici su se do kraja lipnja ove godine mogli prijaviti za popust na naknadu koje aerodrom naplaćuje po prevezenom putniku, ako ispuni određene uvjete. Ryanair je to iskoristio i došao u Zagreb.
Jedino rješenje za Croatia Airlines jest privatizacija
Strah koji je Croatia Airlines tada pokazala ne treba čuditi, s obzirom na to da je dolazak Ryanaira opisivan kao “atomski udar” na nacionalnog avioprijevoznika. Ryanair je na dolasku najavio uspostavu 12 linija, od kojih su neke direktna konkurencija CA., te da će u Zagrebu biti bazirana njihova dva aviona.
Drugi avion kojem je baza Zagreb stigao je upravo danas, te je tim povodom najavljeno više od 40 letova tjedno i 15 linija, među kojima je i devet novih linija prema europskim destinacijama. Najavili su i pokretanje devet novih linija tijekom zime, nakon što u Zagrebu bude baziran i treći njihov zrakoplov.
Jedino rješenje za Croatia Airlines jest privatizacija – o kojoj se priča već godinama a koja nikada nije realizirana – prije nego što će ponovno tražiti par stotina milijuna kuna od države kako bi izbjegli propast. Posljednji pokušaj privatizacije zaustavljen je prošle godine, zbog koronavirusa. Tada su se kao zainteresirani partneri pojavili grčki Aegean i španjolski Air Nostrum.
Politički moćnici žele ugasiti Telegram. Podržite nas
Telegramovi novinari razotkrili su skrivenu imovinu brojnih hrvatskih moćnika, ministara, zastupnika, sudaca i lokalnih šerifa, zbog čega smo na udaru političkih pritisaka i miljunskih tužbi. Europske institucije poput Vijeća Europe i Federacije novinara podržavaju nas u borbi protiv ovih pokušaja ušutkavanja. Pretplatite se i podržite nastavak rada Telegramovih istraživačkih novinara.
Specijalna ponuda
Telegram
+ Bili libar
Nova knjiga Borisa Dežulovića,
po posebnoj cijeni uz pretplatu
149 kn 99 kn
ekskluzivna prednarudžba za pretplatnike
Odaberite jednu od opcija pretplate na Telegram, nakon čega novog Dežulovića možete kupiti po specijalnoj cijeni.