Netflix je nadmašio sva očekivanja Wall Streeta. U prošlom kvartalu zabilježen rast kao usred pandemije

Ne raste samo broj pretplatnika, nego i zarada

The Netflix logo is seen on the Netflix, Inc. building on Sunset Boulevard in Los Angeles, California on October 19, 2021. Netflix reported billion-dollar profits and booming subscriber growth on October 19 that beat forecasts as global hits like Squid Game drew viewers in droves. (Photo by Robyn Beck / AFP)
FOTO: AFP

Netflix je nadmašio očekivanja Wall Streeta dodavši snažnih 13 milijuna pretplatnika u četvrtom kvartalu prošle godine, čime pokazuje da sprječavanje dijeljenja lozinki među korisnicima nije imalo prevelik utjecaj na kompaniju. Rast novih korisnika bio je rekordan u istom periodu, te se izjednačio s rastom koji je posljednji puta zabilježen tijekom pandemije.

Gledatelji su hrlili streamati serije poput zadnje sezone The Crowna, ali i dokumentarne serije bez scenarija, kao što je Beckham. Ukupan broj globalnih pretplatnika porastao je za 13 posto, na 260 milijuna ljudi.

Snažan rast operativnih prihoda

Iz tvrtke su objavili da su njihovi operativni prihodi porasli na 1,5 milijardi dolara u četvrtom kvartalu, dok su godinu dana ranije iznosili 550 milijuna dolara. Tako velik rast pripisuju većem prihodu i potrošnji “nižoj od planirane”. Streaming servis završio je godinu s rastom prihoda od 12,5 posto, što je snažan oporavak u odnosu na 2022. godinu, kada je zabilježio gubitke pretplatnika. Taj gubitak poljuljao je povjerenje ulagača u poslovni model streaminga.

Dok Netflix pokazuje da je njihov poslovni model zdrav, holivudski studiji doživjeli su strmi pad tržišta klasične televizije, ali i neuspjehe s pokušajem gradnje vlastitih streaming servisa. “Kao što je Netflix pokazao, streaming može biti vrlo zdrav posao”, piše tvrtka u pismu svojim dioničarima.

U pismu također pretpostavljaju da će se dogoditi konsolidacija tržišta, odnosno, da će se tradicionalne entertainment tvrtke morati udružiti kako bi opstale na tržištu. Međutim, kažu kako oni ne namjeravaju biti kupci. “Naša misija od prvog dana je graditi, a ne kupovati. Nismo zainteresirani za neke od velike tradicionalne imovine koja može, ali ne mora biti dostupna”, poručio je tijekom video konferencije s analitičarima Spencer Neumann, glavni financijski direktor tvrtke.

Optimistični i za ovu godinu

Tvrtka je optimistična u predviđanjima za 2024. godinu, pa tako očekuju “zdrav dvoznamenkasti” rast prihoda za cijelu godinu. Netflix je rekao da ove godine planira izgraditi svoj oglašivački biznis, te da će raditi na poboljšanju kvalitete ponude filmova i serija.

Greg Peters, jedan od izvršnih direktora tvrtke, također je rekao da očekuje kontinuirane rezultate od inicijative za onemogućavanje dijeljenja lozinki. “Nastavit ćemo poboljšavati taj aspekt, što će poboljšati naš rast u godinama koje dolaze, a ne samo 2024.”, rekao je Peters.

Tvrtka je zaustavila rast cijena pretplata nakon što je prošle godine pokrenula akciju slamanja dijeljenja lozinki, no Peters kaže da će Netflix nastaviti s povećanjem cijena ove godine.

Stiže hrvanje, ali drugi sportovi nisu u planu

Tvrtka je u utorak ovog tjedna priopćila da je sklopila desetogodišnji ugovor vrijedan 5 milijardi dolara s tvrtkom World Wrestling Entertainment (WWE), koji će tvrtku gurnuti dublje u tržište live streaminga. Ugovor je intenzivirao nagađanja da Netflix postavlja temelje za ulazak na tržište prijenosa sportova uživo, kao što su to učinili konkurenti poput Amazona, Applea i drugih, ističe Financial Times.

Ted Sarandos, drugi izvršni direktor tvrtke, odbacio je ta nagađanja. WWE-ov skriptirani sadržaj “sportske zabave” uklapao se u Netflixov posao, rekao je Sarandos, ali tvrtka nije zainteresirana za nadmetanje za konvencionalna sportska prava. “Ne bih gledao na dogovor s WWE-om kao na signal za bilo koju drugu promjenu u našoj sportskoj strategiji”, zaključio je Sarandos.