Novo istraživanje: benzinci sve popularniji, samo 39 posto Nijemaca smatra da su električni auti ekološki prihvatljiviji

Pao je i interes za kupovinu hibrida

An employee is working on Mercedes-Benz EQS and S-Class passenger cars that are lined up at the "Factory 56", a completely digitalized assembly line, at the Mercedes-Benz manufacturing plant in Sindelfingen, southern Germany, on February 13, 2023. - Mercedes-Benz will present their 2022 annual results on February 17, 2023. (Photo by THOMAS KIENZLE / AFP)
FOTO: AFP

Vozači u Njemačkoj pokazuju pojačano zanimanje za kupnju automobila s benzinskim motorima, unatoč zalaganju ekoloških aktivista za vozila s nultim emisijama, pokazalo je istraživanje.

U Forsinoj anketi koju je naručio Targobank 30 posto vozača reklo je da bi kupilo automobil s benzinskim motorom, pokazalo je istraživanje objavljeno u nedjelju. U prošlogodišnjoj anketi njihov udio iznosio je 22 posto.

Problem s baterijama

Interes za kupnju hibridnih automobila pao je istodobno s 18 na 15 posto, a blago je oslabila i popularnost električnih vozila koja bi sada kupilo 16 posto vozača, u usporedbi s prošlogodišnjih 17 posto.

Ekološki imidž električnih vozila kontinuirano slabi od 2016. godine, pokazalo je istraživanje. Samo 39 posto ispitanih smatra danas da su električni automobili ekološki prihvatljiviji od automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Lani njihov je udio iznosio 44 posto.

Prema Auto Studyju, rezerviranost prema električnim vozilima djelimice proizlazi iz upitne održivosti pa tako 57 posto anketiranih nedostatkom smatra štetu u okolišu povezanu s baterijama, a 49 posto ograničen vijek trajanja baterija.

Stvar je i u cijeni

Više od polovine anketiranih, njih 63 posto, izdvojilo je nedovoljan broj stanica za punjenje, a 66 posto smeta mali razmak između dva punjenja. Među argumentima protiv električnog automobila ispitanici izdvajaju i cijenu koju je navelo njih 64 posto.

Zanimanje za kupnju dizelskog automobila u padu je od 2019. i sada bi ga kupilo 10 posto ispitanika. Za godišnju Targobankovu studiju o automobilima institut za istraživanje javnog mnijenja Forsa anketirao je više od 1.000 korisnika interneta koji govore njemački, stariji su od 18 godina, voze automobil i uključeni su u odluke o kupnji automobila.